יום שבת, 2 באוגוסט 2014

הסוד הגדול של המצליחים, ואיך אתה יכול להרוויח מזה?

הסיפור הזה אירע לפני שנים רבות. בתקופה שבה היתה עבדות בארה''ב. יום אחד ילדה שחורה הגיעה לאסם ואמרה לאדון, שאמא שלה שלחה אותה אליו, כי היא זקוקה ל 50 סנט. "אני לא אתן לך" אמר האדון הלבן, "ועכשיו רוצי הביתה". אמר, והמשיך במעשיו. הילדה אמרה כן אדוני, אבל לא זעה ממקומה. אחרי כמה דקות האדון הלבן מבחין בכך שהילדה עדיין במקומה. "לכי מייד הביתה" הוא נבח עליה. שוב הילדה אמרה, כן אדוני, אבל לא זזה ממקומה.

האדון התרגז מאוד והתחיל לצעוד לעבר הילדה כשהוא מלא בחימה וזעם. אבל אז, קרה דבר מפתיע ובלתי צפוי, הילדה עשתה צעד אחד קדימה אל עבר האדון הלבן, הסתכלה לתוך עיניו במבט חודר וצעקה בכל כוחה: "אמא שלי חייבת את ה 50 סנט האלה " לפתע האיש הלבן השפיל את עיניו, הוציא מכיסו חצי דולר ומסר אותו לילדה. הילדה לקחה את הכסף ולא גרעה עין מהאיש שכרגע הביסה, והסתלקה. האיש הרהר בדבר לא מעט. איך זה שילדה שחורה בורה, חסרת השכלה, גוברת על אדם מלומד ואינטליגנט? לאן נעלמו הביטחון עצמי והנחישות שלו?

מה אתה יכול ללמוד מהסיפור הזה של ה 50 סנט והילדה הקטנה? האמא של הילדה שלחה אותה להשיג 50 סנט. ה 50 סנט הללו היו הכרח, כדי לקנות תרופה שתציל חיים. אתה מבין לילדה היתה מטרה ראויה  -  להציל חיים. לא היתה לה בררה, היא היתה חייבת לחזור עם הכסף, הילדה לא היתה יכולה להרשות לעצמה לחזור בלי הכסף הזה.

בסיטואציה שנוצרה, היא לא ניצחה את האיש הלבן בזכות חכמה רבה יותר או בזכות השכלה, אלא בזכות דבר אחד – נחישות חסרת פשרות. היא לא ראתה את האופציה השנייה לנגד עיניה. היתה לה מטרה – והיא לא היתה מוכנה לחזור הביתה עד שתשיג אותה. אף על פי שהאדון הלבן הצהיר בברור שהוא לא ייתן לה את הכסף, היא לא ויתרה. הוא צעק עליה שתלך הביתה, והיא לא הרימה ידיים, ונותרה במקומה. ולבסוף כאשר האדון הסתער לעבר הילדה הקטנה בחמת זעם כדי להכות אותה, כי איך החוצפנית הקטנה, בת עבדים מעזה להמרות את פיו -  הילדה באומץ ובנחישות ברזל פסעה קדימה לעבר האדון הלבן הזועם, הסתכלה עמוק לתוך עיניו וצעקה בכל כוחה שאמא שלה חייבת את ה 50 סנט הללו.

אם אתה מאמין במטרה שלך, ואם אין לך ברירה, ואתה חייב להצליח, אז אתה לעולם לא תקבל  "לא". אתה תמשיך עד שמטרתך תושג ותושלם. עד שה "לא" יהפוך להיות "כן"
אם יש לך מטרה ראויה, אתה לעולם לא תפסיק מפני שמישהו אמר לך – לא.


אתה תלמד שבחיים "לא" זה לא תמיד לא. אם אתה נחוש, מתעקש ולא מוכן לזוז מעמדתך, אנשים ישנו את דעתם וילכו לקראתך. כי הם ירגישו שיש בך עוצמה שאין לעמוד בפניה. זה הוא אחד הסודות הגדולים של המצליחים