יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

5 שיטות לשיפור הזיכרון

כאשר המוח שלך מקבל אינפורמציה, הוא מעבד הכול, ומחבר חלקים ממה שהתקבל עם הנתונים שכבר מאוחסנים במערכת. המוח שלך מתנהג בדומה לדיסק קשיח של מחשב. אבל שלא כמו המחשב, הרשומות נכתבות במוחך לתמיד. והם יישארו שם כל עוד אתה בקו הבריאות. כאשר אתה צריך להשיב על שאלה והסיטואציה מבוססת על מה שקרה אוחסן במוחך, אתה מנסה לזכור את הנתונים שיכולים לעזור לך להגיע למסקנה הנכונה.

הנה כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את הזיכרון:

1 עשה את זה הרגל לכתוב את הדברים שאתה רוצה לעשות ומה שאתה רוצה לזכור. זה יכול לעזור לך בהשגת המטרה שלך עד שתרגיש שכבר אין צורך ברשימות הללו, ושאתה זוכר בעצמך את הדברים שעליך לעשות.

2. כאשר אתה מתכונן למבחן, לעולם אל תילמד עד לרגע האחרון. קח מרווח נשימה, לך לישון שעה מוקדם יותר ממה שאתה רגיל לישון ביומיום. כך תניח למוח שלך לעבד את המידע החדש שהוגש לו בזמן קצר. אם אתה מתכונן למבחן גדול במשך תקופה ארוכה, נאמר שבוע או יותר, אתה יכול לחזור על התהליך הזה בכל פעם מחדש. כלומר, לקלוט כמות של מידע חדש, אבל ללכת לישון מוקדם יחסית, להניח למוחך לעכל את המידע הזה, ולעשות בו סדר. ואז למחרת שוב לחזור על התהליך. כך תנצל למקסימום את עוצמתו של המוח שלך.

3. תעלה בדמיון, ותראה בעיני רוחך דברים שאתה צריך לזכור. לדוגמה, אתה צריך לזכור יותר מדי שמות של אנשים בפרק זמן קצר. זה יעזור אם אתה תקשר את הפנים של האדם והשם שלו בתמונה חזותית. כך שברגע שתראה את הפרצוף, מייד תדע לשלוף את השם. השיטה לכך היא לדמיין את פניו של האדם עם כיתוב שם שמו המופיע על מצחו. כאשר אתה רואה בדמיונך את פניו של האדם ואת האותיות הכתובות על מצחו, הרבה יותר קל לך לזכור את השם.


4. אנשים רבים יאמרו לך את זה, ואני חושב שגם אתה עצמך בוודאי כבר שמת לב לזה. כאשר אתה מנסה לדחוס בכוח עוד ועוד מידע למוחך בזמן קצר, זה פשוט לא עובד. אתה לא יכול להציף את המוח בפרק זמן קצר בטונות של מידע. אם אתה צריך ללמוד, תן לעצמך מנוחה והפסקה כדי לקלוט את הדברים. תן למוח שלך זמן מנוחה לאחרי קליטת מידע רב מדי. זה ישפר את הזיכרון שלך ואת הביצועים שלך במבחנים.