יום רביעי, 5 בינואר 2011

הקשר בין מצב פיזי למצב למנטלי



מחקרים רבים בדקו את נושא הקשר בין מצב מנטלי למצב פיזי. המחקרים מראים שקיים קשר ישיר בין מצבו המנטלי של האדם לבין מצבו הפיזי. אדם הנמצא בתקופה מסוימת בחייו במצב של דיכאון לחץ וחרדה, בדרך כלל כל פעולותיו הופכות איטיות יותר וכבדות יותר. הוא הולך יותר לאט, גופו נוטה להיכפף, ונשימתו שטחית.

 מצב פיזי ומצב מנטלי
דכאון


אני לא מדבר כאן רק על אנשים דיכאוניים או אנשים שנוטים למצבי רוח קיצוניים. אני מדבר כאן על כל אחד מאיתנו. גם אדם שבאופן כללי מאושר וטוב לו בחיים, גם לו מדי פעם יש יום לא טוב, יום שבו הוא מרגיש קצת מדוכא. זה יכול להיות גם רצף של מספר ימים. למי מאיתנו זה לא קרה? גם אנשים רגילים נורמטיביים שבדרך כלל מרוצים מהחיים, נקלעים לדכאונות קלים זמניים. הבעיה היא שהדכאונות הללו, אפילו שהם קצרים וחולפים משפיעים עלינו ועל המערכות הפנימיות שלנו, מחלישים את המערכת החיסונית, וגורמים לנו אף להרגיש עוד יותר גרוע.

אז מהו הפתרון?
הוכח שזה עובד גם הפוך. כלומר אם בזמן מסוים שבו אתם מרגישים קצת מדוכאים, תדמו בעזרת הגוף מצב של אדם שבע רצון, אז תהליך ההחלמה והיציאה מהדיכאון יהיה הרבה יותר מהיר. כאשר אתם הולכים, לכו זקופים, זקפו קומתכם באופן מודע, הישירו מבט, אל תגררו את עצמכם, לכו מהר יותר, הליכה מהירה ונמרצת. אפילו שזה לא מה שכרגע מתחשק לכם לעשות, עשו זאת. המצב המנטלי שלכם יכתיב לכם להאט ולעצור, ללכת בכבדות. תשברו את הסיטואציה על ידי כך שתכפו על גופכם לנוע מהר יותר לנוע במרץ. תתמתחו, תזדקפו, תנשמו עמוק. לאט לאט תשמחו לגלות שכל הפעולות החיצוניות הללו, יתחילו להשפיע על המצב המנטלי שלכם. וכפי שהמצב המנטלי הגרוע גורר אתכם כלפי מטה, כך המצב הפיזי החדש שתציגו בפני המיינד שלכם יגרור אותו למרחב טוב יותר.


אתה מבין בזמן של דיכאון המצב המנטלי שלך כלוא במרחב תודעתי שלילי, מרחב שבו מעיבים עננים כבדים ושחורים. על ידי הפעולות החיצוניות הללו, אתה בעצם מושך אותו ושואב אותו מתוך המרחב התודעתי השלילי אל מרחב תודעתי חיובי, מרחב של שפע של אור וחום נעים.