יום חמישי, 22 בספטמבר 2011

תקשורת בינאישית אפקטיבית



הצלחה אינה מיוסדת אך ורק על המיומנויות האישיות שלך.  גישה נכונה ותקשורת בינאישית, חשובות לא פחות, ומהוות גורם חשוב להצלחה. שיפור עצמי יכול לעזור לאדם לשפר באופן משמעותי את הצמיחה שלו ואת ההצלחה בתחום ספציפי. תקשורת טובה אינה נקבעת כמה טוב אדם מדבר בפני אנשים אחרים, או כיצד הוא כותב מסמכים, תקשורת אפקטיבית מיוסדת על איך אנשים מבינים אותנו ואיך אנו מביעים את עצמנו.

יש האומרים שתקשורת היא מקור העוצמה החשוב ביותר. עסקים וארגונים רבים כמעט התמוטטו עקב כשלים בתקשורת, ותקשורת  לא טובה בין מעסיקים לבין עובדים. על מנת להשיג תקשורת אפקטיבית, זה חשוב קודם להשיג צמיחה אישית. והכול מתחיל בשינוי הגישה ונקודת המבט. זה חשוב עבור מנהיגים וארגונים לשמור על יחסים של פתיחות עם קולגות, עובדים ולקוחות. הדרך שבה אנו מתקשרים עם האני הפנימי שלנו, תקבע כיצד נתקשר עם אחרים.

חשיבה חיובית וחיזוקים עצמיים יסייעו בידנו להתמודד טוב יותר עם קשיים ומכשולים. לדוגמה, אם אנו מאמינים במשהו, אז האמונות הללו יכולות או להגביל אותנו, או להפך להיות לנו כקרש קפיצה קדימה. אבל זה תלוי במה אנו מאמינים. דיאלוג פנימי חיובי יקרין על תקשורת חיובית ותומכת עם אנשים אחרים.

דוגמה לבניית תקשורת אפקטיבית היא לתת פידבקים חיוביים או ביקורת בונה.אנו צריכים לפתח משוב יעיל. אנו צריכים לתת ולקבל ביקורת בפתיחות. מעבר לכך, כאשר נותנים פידבק, צריך לקחת בחשבון את הרגשות שלנו. עלינו להתבונן באופן אובייקטיבי על הדברים.

תקשורת בין אישית יעילה מתבססת על הדברים הבאים:

פתרון בעיות יעיל – מכיוון שתהיה מסוגל לתקשר היטב עם המעסיק שלך ועם חברים לעבודה לגבי עניינים בוערים, זה יכול להוביל להבנה עמוקה של הבעיה. הבנה עמוקה יכולה להוביל לפתרון מהיר ויעיל של הבעיה.

הנהגה יעילה – מנהיג צריך לקבוע כיוון ולהשפיע על הקבוצה והארגון, הוא או היא יכולים להיות מסוגלים לפתח תקשורת טובה יותר. ביקורת צריכה להינתן כצורה של הצעה וצריכה לשמש כתמיכה. זה אולי יישמע קצת מוזר אבל ביקורת, לא אמורה להיאמר בנימה ביקורתית.

תכנון אפקטיבי – תכנון כרוך בהבנת המשימה, החזון, והמטרה של היחיד, המחלקה, והארגון. תכנון צריך להתבסס על ידי כללי זהב של הקבוצה.  לאנשים שונים יש גישות שונות, זה חשוב לתקשר היטב אחד עם השני כדי ליצור תוכנית טובה ואפקטיבית.

פיתוח אישי עוזר לאדם לשפר את עצמו ולהיות מסוגל לתקשר ביעילות עם אנשים אחרים. זה יכול לעזור לך להיות מצליח בחיים. הדבר הנפלא בכך הוא שזה יעזור לך לפתח תקשורת בריאה עם העצמי הפנימי שלך, ובעת ובעונה אחת לשקף את השינוי הזה בתקשורת הבינאישית שלך עם אחרים. היישום בחייו האישיים של האדם יוצר שינוי דרמטי.