יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

איך לשפר את הזיכרון | לחזק את הזיכרון

לא מומלץ להמתין עד שחלילה תגיע מחלה כלשהי, כדי לפעול ולשפר את הזיכרון. אם אתה ער ומודע לאופן שבו עובד המוח שלך באיסוף  מידע ושמירתו, אתה יכול להשוות את היכולת של מוחך לשמור מידע בדומה למחשב. המחשב עלול לקרוס אם לא תנקוט בצעדים ספציפיים כדי לתחזק אותו. אתה חייב לתת לו מנוחה, להתקרר, לאחר שימוש ממושך. אתה צריך גם לבצע בדיקה שגרתית, סריקה לדיסק הקשיח, ולבדוק שהמחשב נקי מווירוסים, ושאין תקלות. אתה יכול לבצע למחשב איחוי, כך שכל המידע וכל הקבצים יהיו מסודרים קרובים זה לזה, ולא מפוזרים על פני כל הדיסק הקשיח. משהו דומה אתה צריך לעשות בקשר למוח.
איך לא לשכוח
אתה צריך כיצד להתייחס למוח, כך שתיהנה מעוצמתו, ותיהנה מביצועים יוצאים מן הכלל, גם כאשר תהיה בגיל מתקדם. על ידי קידום סגנון חיים בריא, אתה תסייע למוחך לשמור על ביצועים גבוהים, ככל שיחלפו השנים. וזוהי עובדת חיים, בין אם תרצה, ובין אם לאו, השנים יחלפו.

אפילו אם אתה חושב שאתה טוב בלזכור דברים. אתה יכול לעזור למוח שלך להישאר במיטבו. עליך להימנע מסמים, ונטילת יתר של כדורים וגלולות. יש אנשים שסובלים בכל שבוע מכאבי ראש, לא עובר עליהם כמעט שבוע מבלי שלפחות יום אחד הם מרגישים במחושים הללו. מה הם עושים? נוטלים כדור נגד כאב ראש. בשעה שזה אכן קשה מאוד לשאת כאב ראש כבד, ובאמת צריך לטפל בכך, הרי שהפתרון של כדור נגד כאב ראש הוא פתרון שעלול לפגוע בהם בטווח הארוך.

אז מה ניתן לעשות כדי להקל כאב ראש? במקרה כזה למשל, יש לנסות להבין את המקור לכאב הראש. לפעמים כאב הראש מגיע ממחסור בשתייה. יש להקפיד לשתות, במיוחד בישראל החמה. שעות ממושכות בסביבה חמה בלי שתייה, יביאו לכאב ראש. גורם אחר נפוץ לכאבי ראש הוא לחץ ומתח. אדם שעובד בסביבה לחוצה, צריך למצוא את הדרך להפחית את המתח. לעתים האדם צריך לשנות את הגישה שלו, ואת הדרך בה הוא מתבונן על הדברים. הוא צריך לראות את הדברים בפרופורציה. אחרי הכול זאת רק עבודה, ולא מדובר כאן בחיים ובמוות (אלא אם כן אתה רופא, אז זה כבר עניין אחר).

וכאשר כאב הראש כבר מתחיל להראות אותותיו, צריך לנסות לטפל בו קודם באמצעים טבעיים, לפני שממהרים ליטול כדור אדקס פורטה למשל. ידוע למשל ששתיית יין אדום יכולה לקדם כאבי ראש, וכך גם אכילת שוקולד. אז אם אתם חווים כאב ראש תשאלו את עצמכם האם אולי שתיתם יין אדום, או שאכלתם שוקולד בשעות האחרונות. ישנם טיפולים אלטרנטיביים הכוללים צמחי מרפא טבעיים. כך למשל ידוע ששמן אתרי לבנדר עשוי לסייע בהקלת כאב ראש.

מוחך זקוק לאספקה של אוויר צח לתפקוד מיטבי. עליך להתאמן, לעשות התעמלות ולישון היטב. על ידי הקפדה על הדברים הללו, אתה תשפר את הזיכרון שלך לטווח הארוך.