יום חמישי, 15 בספטמבר 2011

פיתוח האישיות וביצועים בקריירה ובעבודה



פיתוח האישיות ושיפור עצמי אינו דבר שאתה יכול להשיג ביום אחד. זה לא רק מה אתה יכול לעשות עם המיומנויות והכישורים שלך, שיפור עצמי הוא כיצד אתה מבין ומנווט את חייך. למען הצלחת עסק כלשהו, או ארגון עסקי כלשהו, כל עובד וכל חבר במערכת העסקית צריך להיות חלק ממטרות הארגון, ולהפוך את זה למטרה העסקית האישית שלו.

כאשר כל חבר בארגון מאמץ את המטרות והייעוד של הארגון, כמטרה שלו, מתחוללת צמיחה אישית וארגונית. דמיין את העוצמה של ארגון שכל חבריו מאמינים ברעיון ומחויבים למטרות ולרעיונות הארגון. זוהי המחויבות העמוקה ביותר שיכולה להיות לארגון כלשהו, בין אם מדובר בארגון עסקי או ארגון אחר.

במסע לעבר צמיחה אישית, אתה בחיפוש אחרי כיוון וייעוד בחיים שלך. אתה מודע לחולשותיך האישיים, אבל גם לעוצמותיך, ולחוזקותיך. אתה אחראי למעשיך ומקבל אתה מה שאתה כפי שאתה. אנשים השואפים להתפתחות אישית מסוגלים לקבל את המציאות הקשה ולומדים להסתגל לשינויים המתחוללים בסביבה שלהם. הם מסוגלים להתחייב, ולראות את עצמם כחלק בלתי נפרד ממשהו שלם וגדול.

האנשים הללו, כאשר הם מתערבבים עם חברי הקבוצה, או חברי הארגון, מסוגלים אף להשפיע על אחרים, ולגרום להם לחשוב באופן דומה. הם יכולים להשפיע, אבל לא לשלוט. מכיוון שהם עם שתי רגליים על הקרקע, הם יכולים באופן אובייקטיבי לזהות את התחומים שבהם נחוץ שיפור. הם הופכים לחלק מהמערכת ורואים בעצמם כחלק מהפיתוח של הארגון.

לא רק שאנשים בעלי התפתחות אישית גבוהה מסוגלים להשפיע על אחרים, אלא שגם המחויבות שלהם מהווה דוגמה, והם יכולים ליטול מנהיגות בארגון. ניהול אפקטיבי הוא אחת מהשיטות החיוניות, כדי לסייע לחברים אחרים בארגון להתחייב למטרות הארגון. פעולה פשוטה כמו אימון וייעוץ יכולים להוות עזרה גדולה לקידום צמיחה אישית.

הדבר עוזר גם לחברי הארגון לצאת מהקופסה, ומאזור הנוחות שלהם. חלק מהמנהיגים בארגון אינם מרגישים בנוח עם הרעיון הזה, בעיקר אם הפעילויות באזור הנוחות, הביאו להצלחה. אבל צעידה מחוץ לאזור הנוחות משחררת ממגבלות, ומאפשרת לבטא את הכישורים באופן יצירתי.


כאשר חברים בארגון כלשהו עובדים יחד על מנת להשיג צמיחה אישית, החזון האישי שלהם הופך להיות ברור יותר וצלול יותר, ומתחיל להתגשם. כל ארגון רציני מבין שעליו להשקיע בעובדיו להעצים אותם, ועל ידי כך לשפר את ביצועיהם.


זה נכון שכאשר אתה צומח ומשתפר, אז הביטחון העצמי שלך אף הוא מתעצם, ואתה גם מסוגל להתמודד טוב יותר עם לחץ. למעשה, הקריירה שלך תהיה מושפעת באופן ישיר מרמת ההתפתחות האישית שלך. כאשר אתה מסוגל לשלב את הפיתוח האישי שלך ואת ההתפתחות המקצועית שלך.

ישנם כמה אלנטים הנוגעים לקריירה שלך:

להיות פרואקטיבי – זה חשוב ללכת בעקבות מה שאתה רוצה. להיות פעיל, ולדחוף קדימה. ביישום התפתחות הקריירה, אתה צריך לזהות את המטרה שלך ולנקוט בצעדים הכרחיים לעבר ההשגה. עם האלמנטים הללו, אתה צריך להתגבר על מכשולים ומגבלות בכל יום. אתה לא צריך להתגבר על הכול בבת אחת, אבל אתה רק צריך לעשות פעולות מתמשכות על בסיס יומיומי, כך שבכל יום תחול התקדמות כלשהי. רעיון ההתקדמות ילווה אותך בכל תחומי הקריירה שלך.

התחבר עם אחרים – כדי ליצור קשרים ולהתחבר ביעילות עם אנשים אחרים, אתה צריך קודם כל להתחבר עם עצמך. אתה מקבל את העוצמה ואת האינטליגנציה כדי להתחבר לאחרים, עם איך שאתה מבין ויוצר אינטראקציה עם האני הפנימי שלך.


קבלת מידע -  להיות מעודכן במידע, זה לא רק להיות מרוכז בעבודה הנוכחית שלך. יש אנשים בחיפוש מתמיד לגבי האופציות שלהם לקריירה, או רעיונות לעבודות / עסקים.  כאשר אתה אוסף מספיק מידע, ואת המידע הנכון, אתה יכול לקבל את ההחלטה הנכונה.

להיות מרוכז ומפוקס -  כאשר אתה מציב לך מטרות, אתה צריך לקבל החלטה איך להשיג אותן. השיטה להשיג את מטרותיך תלויה בהחלטות שלך. זוהי הסיבה שאתה צריך להתמקד בקבלת ההחלטות שלך, והכוונת הקריירה שלך.

דע את הפוטנציאל שלך – זה חשוב לדעת מהו הפוטנציאל הגלום בך, מהם החוזקות שלך ומה הן החולשות שלך. עליך לקחת אחריות לגבי הפעולות שלך ולהיות מסוגל להבין מה עובד בשבילך, כאשר אתה מגשים את חלומותיך.

הגורמים הללו הם שם כדי לשפר את ההתנהגות והגישה של האדם. האלמנטים הבסיסיים הללו יכולים להיות מיושמים בין אם אתה עובד עבור ארגון, ובין אם אתה עובד בעבור עצמך, בתור עצמאי. אבל גם בעבור אנשים העומדים בפני החלטות לגבי שינוי קריירה. כך גם לגבי סטודנטים העומדים בפני פרשת דרכים וצריכים להחליט לגבי הקריירה המקצועית שלהם.

ככל הנוגע לקריירה שלך, זה חשוב לקחת את העניינים לידיים. אתה צריך לנקוט בפעולות כדי לצעוד קדימה, ולא להמתין שאנשים אחרים יגלו אותך או יקדמו אותך. במהלך הקריירה שלך כל 5 האלמנטים שהוזכרו כאן יצופו ויעלו. לכן זה חיוני עבור אדם מצליח להכיר היטב את הגורמים הללו.

אלה הם דברים פשוטים ובסיסיים. עשה מה שאתה אוהב לעשות. אנשים מצליחים לא רק יוצרים ובונים את העסקים שלהם כי הם רוצים בכסף, אלא מכיוון שהם אוהבים את העסקים הללו, ונהנים לעסוק בזה.
אבל עבור חלק מהאנשים לדעת מה הם רוצים, זה לא קל. לעתים מה שהגיוני וקיצוני, מתבלבל עם משהו שאתה רוצה. לפעמים לאדם יש מטרות ויעדים בחיים, אבל זה לא החזון שלו לחיים.

השגת שיפור עצמי בעזרת מיומנות אחת בלבד, יכולה להניב הישגים יוצאים מן הכלל. לשנות את הקריירה המקצועית שלך כיזם זה לא דבר קל. עליך להיות אדם בעל שליטה עצמית, ומיומנויות לפני שאתה מתחיל בשינוי. אחרת, יתרחשו שינויי קריירה רבים מדי, או שלא תהיה מסוגל לעשות שימוש מלא במיומנויות שלך.