יום חמישי, 29 בספטמבר 2011

שיפור הביטחון העצמי



ביטחון עצמי הוא דבר שאנשים מתקשים להחזיק בשליטתם. יש אנשים שרואים כיצד ביטחון עצמי נמוך משפיע על הדרך שבה הם רואים את עצמם, ואף משפיע על הביצועים שלהם. בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, ביטחון עצמי הוא לא משהו שרק בני המזל יכולים להחזיק ברשותם. בעזרת שיפור עצמי ופיתוח אישי, אנשים יכולים להתחיל ולבנות את הביטחון העצמי שלהם.

זה קשור בלאהוב את עצמך ולקבל את עצמך כפי שאתה. אתה צריך להיות ער לחסרונותיך, אבל בעת ובעונה אחת להיות ער ליתרונותיך. זה חשוב להאמין בעצמך. זה חשוב להיות שבע רצון מעצמך. רק אם תקבל את עצמך, תהיה מסוגל לעבור לשלב של פיתוח ביטחון עצמי. קבלה עצמית זה לא רק לקבל את הטוב שמציעים החיים, אלא גם את הכישלונות בחיים.


מה עוד נדרש על מנת להשיג ביטחון עצמי:

הבנת מחשבות ורגשות –  להיות ערים למחשבות והרגשות שלנו. על ידי מודעות לרגשות וההתנהגויות שלנו, נהיה מסוגלים להתגבר ולתקן את ההתנהגויות שלנו. אבל ברגע שהחלטת לעשות שינוי בהרגלים הרעים וההתנהגויות, ישנן אסטרטגיות ושיטות שאתה יכול לעשות בהן שימוש, כדי להתגבר.

משמעת עצמית – שינוי הגישה וההתנהגות. לעתים די בשינוי הפרספקטיבה. אבל השינוי לא מתחולל ברגע אחד. עליך לאסוף מספיק ידע ולהתחיל ללמוד ולתרגל את המיומנויות שאתה רוצה לשפר ולפתח.

חזון ברור לגבי מה שאתה רוצה שיקרה בחייך – כדי להיות מסוגל לנוע קדימה בחייך, זה חשוב להשיג בהירות. לראות את חייך כפי שאתה רוצה שהם יהיו, בתמונה חדה וברורה, תעודד אותך לעבוד על זה, כדי להשיג את זה.

הבחירה היא שלך – אתה יכול לבחור מה אתה רוצה לחוות. לעשות משהו חשוב למענך, ומשהו שאתה אוהב, יעניקו לך מספיק ביטחון להמשיך במה שהתחלת.

מחויבות ואמון – כדי להיות מסוגל להשיג צמיחה אישית, אתה צריך לתת אמון בעצמך, שאתה יכול לעבור את התהליך ולהתחייב בפני עצמך לגבי התהליך.

כאשר מפתחים ביטחון עצמי באמצעות התפתחות אישית ושיפור עצמי, עלינו לפתח כמה מאפיינים. אנו נפתח מודעות עצמית, שמבוססת על הרצון שלנו להתבונן בעברנו, ולקבל אותו. אנו מפתחים ידע לגבי עצמנו שזה בעצם להבין את עברנו ואת הגישה שלנו בחיים. לא רק שעלינו להבין אותם, אלא גם להיות מסוגלים להבין  על מה הם מבוססים, ומהו מקורם. מדוע פיתחנו בחיינו גישה כזאת? ולבסוף עלינו לפתח משמעת עצמית. משמעת עצמית היא לוודא שהמטרות שלנו והחזון שלנו מתורגמים למעשים ולהישגים. אנו זקוקים למשמעת עצמית כדי לוודא שלא ניסוג באכזבה הראשונה שתיקרה בדרכנו, או במכשול הראשון שיעמוד בדרכנו.

בניית ביטחון עצמי  לא יכול לקרות כהרף עין. שיפור עצמי יכול להיות תהליך אינסופי. יש אנשים שטוענים שזהו תהליך לחיים שלמים. יש בדרך הישגים ויש שיפור, אך תמיד עדיין קיים מקום לשיפור נוסף. מעבר לכך, גם כאשר כבר מושג שיפור, צריך לדעת איך לשמור עליו, ולא לחזור אל נקודת הפתיחה. בסופו של דבר כל אחד רוצה להשיג את היעדים שלו בחיים, ולהצליח בחיים. אנחנו רק צריכים להמשיך עם החלומות שלנו, ולהיות סבלנים.