יום שבת, 23 באוקטובר 2010

מה אתה יכול ללמוד מאברהם לינקולן



אברהם לינקולן אמר:
"אם היו אומרים לי שיש לי 10 שעות לכרות עץ, אז הייתי מקדיש 9 שעות להשחזת הגרזן."
עבודת התכנון וההכנה לקראת הביצוע, חשובה לא פחות מהביצוע עצמו...כאשר אתה מתכנן ומבצע עבודת הכנה טובה, אז הביצוע יהיה קל, מהיר, יעיל ומדויק. ובסופו של דבר התכנון יחסוך לך זמן.

בסוף כל יום, חשוב על תוכניותיך למחר, מה תעשה כדי להפיק את המקסימום מזמנך, כדי שיהיה לך זמן לעצמך, לתחביבים שלך, ולמה שאתה עושה כדי להתפרנס?


כמה פעמים שמעת "ירדו מחר גשמים כבדים" וחשבת על כל הדברים שלא תוכל לעשות? במקום להרגיל את עצמך לחשוב, גשם? מצוין! סוף סוף אני אוכל לקרוא את הספר הזה, זה תירוץ מצוין להישאר בבית להתחמם, להתפנק, לשתות שוקו-חם ולצפות בגשם מהחלון, איזה כיף זה."


אם אתה מתכנן את פעולותיך ומעשיך ודבק בלוח הזמנים, כך שאתה עושה קודם כל את מה שהכי חשוב, לעולם לא תהיה בסיטואציה שחסר לך זמן. תלמד לקבוע סדרי עדיפויות. תפריד עניינים דחופים וחשובים....זה דחוף שתהיה בישיבה הערב, אבל זה חשוב לקחת את המכונית למוסך, אחרת יהיה משבר שיגרום אפילו לבעיות גדולות יותר. בגלל שעשיתי את הדברים הדחופים, הרגשתי שחסר זמן עבור הדברים החשובים, ונכנסתי לצרות. אני תמיד שואל את עצמי קודם: עד כמה זה דחוף ועד כמה זה חשוב?


ואז אני שואל, מה מתוך זה יותר חשוב? – תמיד תתמקד במשימות החשובות קודם, אל תיתן לדברים החשובים להפוך לדחופים, ובהולים. אש קטנה אפשר לכבות בכוס מים. אנשים נוטים למשוך עניינים חשובים ודחופים עד לרגע האחרון. האם אתה מתכנן מוקדם, או מבצע ברגע האחרון? לכן, כאשר אתגר מופיע, טפל בו במיידית.


כאשר ידע מאורגן לתוכנית מוגדרת ובשימוש למטרה ספציפית אז הוא הופך לכוח. אדם משכיל הוא אדם שיודע כיצד להשיג ידע ספציפי כאשר הוא זקוק לו ויודע כיצד להשתמש בידע הזה וכיצד לארגן את הידע הזה לתוכנית פעולה. תפתח הרגל לסיים את מה שהתחלת.