יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

המפתח להצלחה ולצמיחה

צמח או שתגווע! זהו אחד מחוקי הטבע הנוגע לכל היצורים החיים. כל העסקים מתקיימים על פי הכלל הזה. עסק לא יכול להתחיל, לצמוח לנקודה מסוימת ואז פשוט להישאר תקוע בנקודה הזאת. צמיחה והתפתחות חיוניים לעסק כדי לשרוד, ואם הצמיחה הזאת וההתפתחות אינם מתרחשים, אז העסק יגסוס ויגווע לאטו.
הצמיחה הזאת צריכה להיות בשליטתו של בעל העסק או המנהל. אם הצמיחה אטית מדי, העסק יתחיל לפגר מאחור, מכיוון שבכל תחום יש תחרות עזה. אם הוא צומח במהירות, העסק יכול להתרחב ולגדול. צמיחה מבוקרת והדרגתית היא האידאל. כמובן, האידאל והמציאות לא תמיד גרים בכפיפה אחת.
לפעמים המונחים "צמיחה והתפתחות" אינם מובנים נכון. המשמעות הברורה מאליה של שני המונחים הללו היא לגדול ולהתרחב, אבל המשמעויות הללו אינן היחידות. צמיחה, למשל, יכולה להיות השגת ידע, ולהפוך להיות חכם יותר, בעל ניסיון רב יותר. והמשמעות של הרחבה יכולה להיות להרחיב את הידע לתחומים נוספים. הוכח שאלה שצומחים ומגדילים את עסקיהם הם אנשים אשר נוטים לקבל שינויים בזרועות פתוחות.
אם קראת את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי" אז אתה יודע היטב שדברים משתנים, שום דבר לא נשאר אותו הדבר. שינוי הוא דבר שמתחולל כל הזמן בעולם, ואפשר לראות את זה בכל תחומי החיים. מה שהיה להיט אתמול, ועבד מצוין, יכול למחרת להפוך ישן, ולהיות נחלת ההיסטוריה.
חברות ובעלי עסקים חייבים לגדול ולצמוח ולאמץ את השינויים המתחוללים באינטרנט, ולהגיב במהירות לשינויים אלה. כולנו מסכימים על כך שזה חיוני לאמץ גישה של צמיחה על מנת לשרוד בעסקים ובעיקר בעסקי האינטרנט. אז נשאלת השאלה: מהו המפתח לצמיחה והתרחבות בעסק המבוסס אינטרנט?
כאשר עסק בעולם האמיתי צומח, הם פשוט עוברים לבניינים גדולים יותר, ושוכרים צוות עובדים גדול יותר. אבל איך זה עובד באינטרנט? המפתח בעבור בעלי עסקים און ליין הוא תמיד ובאופן מתמשך להשקיע בהם, ולהיות בעלי רצון להתעדכן בטכנולוגיות חדשות, להבין אותן, לבחון אותן, ואף לקבל אותן.
עסקים באינטרנט אינם בניינים. מדובר באנשים. עסק באינטרנט לא יכול לצמוח על ידי השקעה בבניין גדול יותר. הוא צומח רק כאשר בעל העסק משקיע בידע האישי שלו, וביכולות שלו. השורה התחתונה היא: המפתח לצמיחה מתמשכת והתרחבות עבור עסק המבוסס אינטרנט היא השקעה בלתי נלאית בבעל העסק. ואפשר לומר את זה בשתי מילים:  תשקיע בעצמך. ייתכן ששמעת את המונח הזה לא פעם אחת - תשקיע בעצמך. כן, תשקיע בעצמך! אבל מה זה אומר להשקיע בעצמך? האם זה אומר שאתה צריך לצאת ולהשקיע במראה החיצוני שלך, בתספורת אפנתית? האם זה אומר שמעכשיו אתה צריך ללכת רק עם בגדי מעצבים? איך להשקיע בעצמך?
ובכן, אם אתה יכול להרשות את זה לעצמך, לך ועשה את התספורת הזאת, קנה את בגדי המעצבים האפנתיים הללו, אבל זה לא סוג ההשקעה שעליו אנו מדברים כאן. העסק שלך באינטרנט, הוא אתה, המחשב שלך והחיבור שלך לאינטרנט, ואתה יכול להפעיל את העסק הזה מכל מחשב בכדור הארץ שיש לו חיבור לרשת האינטרנט.
אבל אפשר לומר שהעסק שלך, הוא באמת אתה. העסק שלך מבוסס על הידע האישי שלך, היכולות שלך והכישורים שלך. אלה הם הנכסים של החברה שלך, ואלה הדברים שצריכים לצמוח ולהתרחב על בסיס קבוע, כדי שהעסק שלך באינטרנט ישגשג.
הנה כלל שייתכן שתרצה לאמץ לך כדי להבטיח שעסקי האינטרנט שלך יצליחו, וימשיכו להיות מצליחים: תשקיע 5% מהזמן שלך ומההכנסות שלך, בשיפור עצמך.
התרחבות וצמיחה הם חיוניים להישרדות, וזה אומר להגדיל את הידע של האדם שמריץ את כל העסק הזה...וזה אתה.
השקעה קטנה בשיעור של רק 5% מזמנך ומההכנסה שלך, בכל שנה, בעצמך, זה אומר שאתה תמשיך להרוויח כסף לאורך שנים ארוכות.  אולי אתה יושב עכשיו, ותוהה, שואל את עצמך: מה זה אומר להשקיע חמישה אחוזים מהזמן ומההכנסה בכל שנה, בעצמי? המשמעות של זה היא שאתה צריך להרחיב את הידע שלך, אתה צריך להיות מעודכן בטכנולוגיות חדשות, ולהגדיל את הידע שלך בתחום הספציפי בו אתה עוסק. הדברים משתנים מהר, אני חוזר על ההמלצה, לקרוא את הספר, מי הזיז את הגבינה שלי, אם לא קראת, זה ספר חשוב מאוד בעבור כל מי שרוצה להצליח בחיים. (ותאמין לי שאני לא מקבל אחוזים מהמכירות של הספר הזה)
עשה שימוש רק ב 5 שקלים מתוך כל 100 שקלים שאתה מרוויח, כדי להשקיע בעצמך ובידע שלך. בין אם מדובר לשמוע הרצאה או לקרוא ספר חשוב בתחום, תשקיע בעצמך. יש הרצאות, ויש סמינרים, יש וובינרים, ויש ספרים, הידע שם – אבל צריך לצרוך אותו...למד את הדברים ותיישם אותם בעסק שלך.