יום שלישי, 15 במרץ 2011

הגישה אל העושר ואל הכסף



לגישה שלך לחיים תהיה השפעה ישירה על הרווחים שלך, ועל האופן שבו תעשה כסף. לאנשים שונים יש גישה שונה לחיים. אחד הדברים הוא כיצד אתה מגיב לאירועים. שני אנשים שונים עשויים להגיב אחרת כלפי אותו אירוע ממש. אם התגובה שלך היא שלילית, לחוצה, מלאת מרירות ותלונות, אז זהו אות אזהרה שאתה נמצא בצד הלא נכון של הגישה, זה אומר שעליך לשנות את הגישה שלך. אם אתה מגיב כלפי אירועים לא נעימים, בפרופורציה הנכונה, בגישה של הכול בסוף יסתדר, ובחוש הומור, אז כנראה שאתה בדרך הנכונה. תראה, אני לא מדבר כאן חס וחלילה על אירועים טראומטיים קיצוניים כמו מוות או פציעה של אדם קרוב, לא עלינו. אני מדבר כאן על אירועים שוטפים בחיים. אם צפית בסרט הסוד, ראית כיצד אדם שמתלונן על כך שקיבל דוח חנייה, רק מזמין על עצמו עוד ועוד דוחות. הוא מתמקד בתוצאה השלילית ולכן ממשיך לקבל עוד מזה. אף על פי שיש לי כמה טענות לגבי הספר הזה, ואני חושב שהם קצת פישטו את התהליך יותר מדי, הרי שבאופן כללי ברמת העיקרון, הדבר הזה נכון.


יש אנשים שכל דבר קטן מזעזע אותם ומוציא אותם משלוותם. אני בטוח שנתקלת באנשים הללו. הם לא אנשים רעים, והסיבות לכך שהם נוטים להתפרץ ולהתלונן בלי סוף כנראה נעוצים בילדותם, ובכך שלא קיבלו מספיק בטחון והגנה מהוריהם. אך הגישה השלילית היא בעוכריהם. אני מכיר כמה אנשים מאוד מוכשרים וחכמים שמחזיקים בגישה שלילית כפי שתוארה כאן. למעשה האנשים הללו מבחינה מקצועית מבצעים עבודה יוצאת מן הכלל, הבעיה היא שהם נוטים להתלונן בלי סוף כמעט לגבי כל משימה שמגיעה לשולחנם. הבעיה הגדולה יותר היא שהם לא יודעים כיצד להתמודד עם אנשים אחרים שמגיעים אליהם לקבל שרות. לעתים מרוב לחץ הם מתפוצצים על האנשים הללו, אשר להם הם צריכים להעניק שרות. במקום לומר משהו כמו, כן אני אבדוק את זה עבורך, ואחזור אליך, הם מתפרצים על הלקוח וצועקים עליו. זאת בוודאי לא הגישה הנכונה, אם אתה מזהה את עצמך בתוך התמונה הזאת, אז אני שמח שהגעת לאתר זה, ובעיקר למאמר זה, ואתה קורא את הדברים, מכיוון שאתה צריך לבצע שינוי בגישה שלך. מצד שני, אם הגישה שלך כבר טובה, הרי שתמיד ניתן לשפר ושכלל אותה אפילו עוד יותר.


ישנו סיפור מאוד יפה שממחיש את זה. שני אנשים שעובדים במחצבה לסיתות אבנים נשאלו מה דעתם על העבודה שלהם. האחד השיב: זאת עבודה מאוד קשה, כל היום אנחנו חוצבים בסלע, מסתתים אבנים, הגב שלי כבר נשבר, ונמאס לי מהעבודה הזאת. אני כל היום מקלל ומתלונן על העבודה. אני שונא את העבודה הזאת.



השני השיב: אנחנו עושים פה עבודת קודש. מהאבנים שאנו מסתתים בונים בתים לאנשים, ובתי כנסת. זה תענוג לדעת שאני שותף לעשייה הזאת. אני מבצע עבודה פיזית, כך שאני בכושר גופני מצוין, ויש לי שרירי ידיים ורגליים חזקים מאוד, בשעה שהחברים שלי שעובדים במשרד מתנוונים ומשמינים, וחוטפים מחלות לב. אני מרוצה בעבודה, ונהנה בכל יום לעבוד.


שמת לב, שני אנשים, באותו מקום עבודה, שמבצעים בדיוק את אותו התפקיד. האחד מאוד לא מרוצה, ואילו השני מאוד מרוצה. הכול תלוי בגישה של האדם. פתח לעצמך גישה נעימה וידידותית. אם אתה מסוג האנשים שנוטים להילחץ ולהתפרץ, אז אל תמהר להשיב, חכה, אתה לא חייב לתת תשובה ברגע זה. אם תגיד שאתה צריך לבדוק את הדברים ותחזור אליהם, אנשים יקבלו את זה בצורה מאוד יפה. זה בוודאי עדיף מאשר להראות שאתה במצוקה ובלחץ. אתה מבין להתעצבן ולהתרגז זה אף פעם לא פתר אף בעיה, להפך רק החמיר את הבעיה. למה להרגיש אומלל? אתה תבין שהדברים בסופו של דבר מסתדרים. אתה מסוגל להתמודד היטב בכל סיטואציה ובכל מצב, רק שעליך להבין זאת, ולהאמין בעצמך. אל תחשוש לבקש עזרה כאשר אתה זקוק לעזרה שכזאת. אם יש בקרבתך חבר או חברה שניתן לסמוך עליהם, שתף אותם בהתלבטות שלך, או בקושי שלך. לפעמים עצה מאדם שרואה את הסיטואציה מבחוץ, יקרה מפז. ועוד דבר, תוציא מהלקסיקון שלך את המונח, בלתי אפשרי. בסופו של דבר הכול אפשרי, האפשרויות קיימות, מי שאומר זה בלתי אפשרי, מייד חוסם את עצמו בפני אינספור האפשרויות הקיימות ביקום. אתה מבין, זה הכול קשור לאיך אתה מגיב לדברים שקורים. אמץ לעצמך גישה חיובית כלפי כל דבר, ותראה כיצד השינוי לטובה מתחולל בחייך כמעט ללא כל מאמץ מצידך.