יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

התפתחות אישית לילדך



מדוע זה חשוב ללמד את ילדיך התפתחות אישית?
הילדים שלנו הם הדור הבא, דור העתיד. בעתידם, הם יגלו עולם שיכול להיות מאתגר ומלא בהזדמנויות מלהיבות. יחד עם זאת, העתיד הממתין להם, יכול להיות גם עצוב ועגמומי, עתיד מלא בחוסר ודאות, בעולם חומרני וקר. כיצד אנו יכולים להכין את ילדנו להתמודד עם עתיד שכזה.

יש בזה תועלת רבה,  ללמד את ילדינו מערכת של ערכים וגישות אשר יטיבו למשפחה כולה. לעזור לילדים לפתח שליטה עצמית בגיל מוקדם, תעזור להם בפיתוח הלך מחשבה והרגלים אשר יהוו כלים חשובים להצלחתם בעתיד.

לפתח מיומנויות והתנהגויות אשר יסייעו להם להתמודד בתנאים לא נוחים, ואף בתנאים קשים. שליטה עצמית מאפשרת לאדם להבין את היתרונות והחסרונות של אנשים אחרים להתמודד עם הרגשות שלהם. מלבד זה, היא מעודדת חשיבה מחוץ לקופסה ויכולת לקחת אחריות על החיים שלהם.

הגישות הללו יהיו בעלות תועלת עבור הילדים שלנו. זה יכול לעזור להם לפתח ביטחון המיוסד על המציאות, ולא על יהירות ריקה מתוכן, לחיות חיים מלאי השראה, ואף להעניק השראה לאנשים אחרים ולעולם.

איך ניתן להתחיל ללמד את ילדנו שליטה עצמית וצמיחה אישית?

אנו יכולים להתחיל בגיל מוקדם ללמד את ילדינו. במציאות בה אנו חיים קיים סיכוי שהילדים שלנו יושפעו מדיכאון, חרדה, ובעיות אחרות. חשוב שהילדים שלנו ילמדו לשמור על הביטחון העצמי שלהם ויישארו חיוביים כדי להיות מסוגל להגשים את החלומות שלהם.

התחל בכך שתשתף את ילדיך. אתה יכול לספר להם על עובדות החיים כמו כישלונות, והפסדים, ועל הערך החשוב ביותר שעומד מאחורי הדברים. שעצם המאמץ והרצון, הם החשובים ביותר. עצם העשייה היא הדבר החשוב. אדם שלכאורה נכשל במבחן בתוצאה, לא ממש נכשל, כל עוד הוא ניסה. מי שלא מנסה לעשות דבר, ולא שואף להגשים את מטרותיו, הוא זה שנכשל.אתה יכול לחלוק עמם כישלונות ואכזבות שהיו לך בעברך. כדי לעזור לילדים להתמודד עם כעס ותסכול, אתה יכול לומר להם שאכזבות הם חלק מהשגת חלומות גדולים,  
ושלא צריך לקחת ללב אם משהו לא מצליח כפי שתכננו מראש. למעשה האנשים המצליחים ביותר, נכשלו בדרך, נפלו וקמו, התאוששו והמשיכו בדרכם.

זה בסדר עבור ילדים גם לחוות כשלונות ותוצאות שאינן רצויות להם.  שליטה אישית תעניק להם קרקע יציבה מתחת לרגליהם, ויכולת להתמודד עם מצבים קשים. לסייע להם  להבין כיצד להתמודד עם הרגשות שלהם.
עבור ילדים להיות מבוגרים מוצלחים, הם צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם אתגרים באופן עצמאי.  ילדים צריכים לדעת כי עיכובים וחששות הם דבר נורמלי. עליכם להבהיר להם שאתם תמיד תהיו שם כדי לתמוך בהם, ולהושיט להם עזרה.

זה יהיה מועיל אם הם יהיו מסוגלים לזהות את עצמם כחלק ממשהו שלם וגדול. לעודד אותם להתאמן בפעילויות קבוצתיות יעזור להם לפתח שיטות ליצירת קשרים עם עמיתים וחברים. אבל אל תפריע להם בפעילויות החברתיות הללו.

אל תלמד אותם כאילו שאתה מרצה בפני קהל. לא יהיה לזה אפקט אם תבקש מהם לשבת ולרשום הערות מפיך. תציג בפניהם את התפיסה בהדרגה ובדרכים שונות, שלב את זה באופן טבעי בשיחות שלכם, ובמשחקים שאתם משחקים יחד. אתה יכול להציג את זה בפעילויות המשפחתיות. ילדים קולטים בקלות ובמהירות, והלמידה תהיה זורמת וטבעית.