יום שישי, 12 במרץ 2010

שאלות מקדמות שאתה חייב לשאול את עצמך

-->


החיים הם עליות ומורדות. ישנן תקופות טובות קלות ומהנות יותר, וישנן תקופות של משברים קשיים וחששות. כאשר אנו נמצאים בתקופות היותר טובות שלנו כל הדברים מסתדרים כמעט מאליהם ואין אנו נדרשים לעשות עבודה מיוחדת כדי שזה יקרה. אך דווקא בתקופות הקשות, דווקא בתקופת משבר, כשאנו נדרשים באמת לעשות עבודה עם עצמנו כדי לשפר את המצב, דווקא אז, אין לנו חשק לעשות כלום.
לשאול את השאלות הנכונות
אני רוצה לתת לך נוסחת התמודדות בקשיים. נוסחת אנטי-משבר. זוהי נוסחה שתחסן אותך כנגד משברים, נוסחה שתאתגר אותך. בכל פעם שאתה נתקל בקשיים, בכל פעם שחששות מנקרות בך, או שרמת האנרגיה שלך יורדת, בכל פעם שאתה פשוט מרגיש שלא טוב לך. שאל את עצמך את 4 השאלות הבאות. אלה הן שאלות מחזקות, שאלות מעצימות שאלות שייקחו אותך למקום טוב יותר. מה השאלות הללו עושות? הן גורמות לך להפסיק לרחם על עצמך, הן גורמות לך להפסיק לראות בעצמך קורבן בסיטואציה הספציפית, ומעניקות לך דרך פעולה אפקטיבית לצאת מהמשבר:


1. איך אני יכול לשפר את המצב ?


2. מה יעזור לי להשיג איכות חיים טובה יותר ?


3. מה יעזור לי להשיג תוצאות טובות יותר ?


4. מה אוכל ללמוד מהסיטואציה הזאת ?


אלה הן השאלות הגדולות, כתוב אותן על דף נייר. כתוב את התשובות לשאלות הללו. תחשוב על כמה שיותר דרכי פעולה, העלה כמה שיותר אפשרויות וכמה שיותר רעיונות. אל תדחה על הסף אף רעיון, כתוב כל מה שעולה על רוחך, מבלי לצנזר דבר. אתה תופתע עד כמה דרך החשיבה שלך תשתנה בעקבות התרגיל הזה, כמה אנרגיות טובות יזרמו אל תוך הווייתך, ובאיזו מהירות תתחיל לצאת מהמשבר.