יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

שיפור עצמי והתפתחות אישית



המהות של שיפור עצמי היא לפתח גישה שונה לחיים, מתוך פרספקטיבה אחרת. יש אנשים המתייחסים לזה כאל מסע לעבר חיים טובים יותר ומוצלחים יותר. שיפור עצמי מודרך על ידי עקרונות מפתח כגון חזון, ייעוד אישי, יצירתיות, מחויבות לאמת, והבנת התת הכרה.

אחד מההיבטים הבסיסיים ביותר של שיפור עצמי הוא החזון. שיפור עצמי המעורבב עם חזון אישי יכול ליצור תוכנית מסגרת, או פילוסופיית חיים לגבי כיצד אתה יכול לפעול ולחיות את חייך טוב יותר. חלק מהאנשים יאמרו שחזון אישי משרת ככלי שישמור  אותך בנתיב הנכון, על המסלול הנכון.

אנשים המגלים עניין בנושא, רואים שקיימות הזדמנויות נהדרות לשפר את צמיחתם האישית, הם רואים שיש דרכים רבות לצמיחה אישית והזדמנויות לקבל את המידע רב הערך הזה בספרים,בהקלטות, בהרצאות, בסדנאות ובקורסים.

זה כרוך בללמוד לאהוב את עצמך, לבטא את רחשי ליבך, ולממש את הפוטנציאל הגלום בך. אף על פי ששליטה עצמית היא חלק מהעניין, הרי שלא מדובר כאן בלהגביל את עצמך, אלא להבין את הפוטנציאל האמיתי המונח בתוכך.  להתגבר על הרגלים לא טובים, ולהבין מהו המקור להרגלים אלה.

חלק מהמשחק הוא משמעת עצמית. זה כרוך בלקחת אחריות, ולדעת להיכן אתה מנווט את חייך. לאט לאט אתה תתחיל להבין שאתה יכול לעשות הכל בעזרת המיומנויות והכישורים שלך. משמעת עצמית, מלטשת ואף מעמיקה את ראיית החיים שלך. אלא ששואפים לשיפור עצמי מפתחים סבלנות ורואים את החיים באופן אובייקטיבי.

אתה באמת יכול להיות אדם מצליח, אתה יכול לפתח משמעת עצמית, כאשר אתה מבין באופן מלא את כוחותיך, את כישוריך, ואת הייעוד שלך בחיים. לשאוב השראה, להיטען באנרגיות טובות, ולהיות שבע רצון מחייך. אתה תתחיל להציג תחושה של מחויבות לשינוי. הדבר האולטימטיבי הוא שאתה תמיד תרגיש שאתה מונחה על ידי כוח עליון אדיר. וזה לא משנה כיצד אתה מכנה את הכוח הזה, הכוח הזה קיים. יש כאלה שקוראים לו אלוהים, אחרים קוראים לו היקום, יש שמכנים אותו גורל, ויש שקוראים לו הטבע.

זה גם חשוב לאדם שמעוניין בהתפתחות אישית בנוסף לכל לפתח יושרה, וחוש של צדק. למעשה, ישנם כללים כיצד אנו אמורים לנהל את עצמנו באופן מקצועי, חברתי, ורוחני.

נאמר כבר פעם שבדרך להתפתחות אישית אין קיצורי דרך. יש אנשים שזה ייקח להם חיים שלמים על מנת להשיג את היעד הזה, ויש כאלה שתוך פרק זמן קצר  יגיעו להישגים מרשימים. הנקודה היא ששיפור עצמי אינו משהו שמפסיקים לעשות באיזשהו שלב. זה בדיוק כמו שאדם לא יקום יום בהיר אחד, ויאמר לעצמו, די נשמתי כבר מספיק, אני לא זקוק יותר לנשימה. האנשים המצליחים ביותר הם אנשים שכל הזמן משפרים את עצמם, את אישיותם, את היכולות האישיות שלהם. הם לומדים לדבר טוב יותר, להתבטא טוב יותר, להיות אנשים חמים יותר, ולהשפיע לטובה על אחרים. הם משפרים את התקשרות הבינאישית שלהם. למעשה, הם פועלים להיות טובים יותר בכל דבר ודבר שהם עושים בחיים. מהדבר הפעוט ביותר, עד לדבר הנעלה ביותר. הם לומדים להוציא את הצד האלטרואיסטי שבהם, ולהעניק שירות טוב יותר לאנשים אחרים. הם רואים את העולם כולו כשלם אחד גדול, הם רואים כיצד כל העולם קשור, הכול קשור זה לזה, והכול משפיע זה על זה.

מהי גישה פרואקטיבית לחיים? זוהי גישה פעילה, שאין אתה ממתין שהדברים יקרו לך, אלא מתכנן ויוזם פעולות אשר יקדמו אותך לעבר מטרותיך. זה אחד הדברים שתלמד לפתח. יש אנשים שמראש עוד לפני שהם בכלל ניגשים לעשות משהו, הם חושבים שהם לא יכולים לעשות זאת. הם מכשילים את עצמם לפני שבכלל הם התחילו, הם לא נותנים לעצמם צ'אנס, הם לא נותנים לעצמם הזדמנות. אל תעשה זאת, תמיד תחשוב על עצמך כאדם שמסוגל ויכול, כי בתוכך, במהותך האמיתית, זה מה שאתה.

צמיחה אישית מכוונת אותך לפתח מודעות עצמית לגבי אמונותיך, הגישה שלך לחיים, וההשפעה של ההתנהגויות שלך. זה גם מאפשר לך לקבל את עצמך ולהיות אחראי למעשיך,לגישה שלך, ולמחשבות שלך.

יש מומחים שאומרים שניתן להשיג את כל זה על ידי כך שתחיה חיים שיש להם ייעוד. וזה כולל הדגשת הכישורים שלך, והחוזקות שלך, כדי להשיג מטרות ולהיות מצליח. כאשר יושרה מוליכה את חייך, הסטנדרטים וההתנהגויות שלך מקבלים פנים אחרות לחלוטין.