יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

שיפור היכולות של המוח

אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לשמור על מוחך במצב מצוין, הוא ללמוד דברים חדשים, לקרוא אודות דברים שאתה לא מכיר. לקרוא ספרים. אבל לא רק ספרי נובלה ולא רק רומאנים וסיפורים, אלא ספרי מידע , ספרי אינפורמציה. ואתה יכול למצוא הרבה ספרים בחינם להורדה באתר ספרים להורדה.

אם אתה אב או אם את אם לילד, אז תמיד תתנדבו לסייע לילדכם בשיעורי הבית. ראיתי כבר הרבה מאוד הורים שמנסים כל הזמן להתחמק מהמשימה הזאת. האבא זורק את זה על האימא, והאימא טוענת שאין לה זמן ושהיא לא יכולה, אז היא מבקשת מהאבא שיעזור לילד בשיעורים.
שיפור היכולת של המוח
 איך אני שומר על היכולות של המוח שלי במצב מעולה? למעשה, אצלי בבית, אני תמיד מתנדב לעזור לילד בשיעורים. אני מגלה שיטות לימוד חדשות הנהוגות כיום, שלא היו נהוגות בתקופתי כשהייתי תלמיד, והכי חשוב, אני מפעיל את התאים האפורים שלי. תעשו טובה לעצמכם, וסייעו לילדכם, היו מעורבים בשיעורים שלהם, אבל עשו זאת בשמחה ובהנאה, מכיוון שאתם לא רק עושים משהו טוב עבור ילדיכם, אלא אף עושים  משהו טוב בעבור עצמכם. אל תהססו, יום אחד המוח שלכם יודה לכם על כך.

זיכרון צילומי הוא זיכרון בעל עוצמה. רק דמיין לעצמך להיות מסוגל לזכור כל עובדה שקראת אודותיה מאז היית ילד, לזכור כל דבר שראית, לזכור כל פרט שנתקלת בו אי פעם. ללא כל ספק  אדם כזה יכול להיות כוכב גדול בתוכניות טריוויה, ותוכניות של חידוני ידע, כמו אחד נגד מאה, אל תפיל את המיליון וכדומה. אדם כזה יהיה מסוגל להפוך את הידע שלו להרבה מאוד כסף.

זכור, ככל שתתרגל יותר את מוחך, כך הוא ישתפר. כאשר תאמץ אותו לפתור בעיות, לחשוב על פתרונות, להתמודד עם אתגרים, כך הוא יתפתח וישתפר. קרא ספרים, פתור חידונים, פתור חידות ותשבצים. נסה להמציא דברים מקוריים משלך, זה בהחלט ימתח את הגבולות המנטליים שלך.

שחק במשחקי זיכרון. אתה יכול למצוא כאלה באינטרנט בחינם, אבל מומלץ גם להיכנס לחנות משחקים ולבקש מהמוכר משחק זיכרון. מכיוון שמשחק פיזי שאינו במחשב, מאפשר לך לשחק בכל מקום. כאשר אתה מחוץ לבית, בדרכך באוטובוס, או כאשר אתה יושב וממתין בתור לרופא אתה יכול להוציא את המשחק ולשחק. המשחקים הללו מתרגלים את מוחך, ואת היכולות הלוגיות שלך.

חזור על זה שוב ושוב. תשנן. יש אנשים שמצליחים לזכור טוב יותר כאשר הם חוזרים על משהו שוב ושוב. לדוגמה, הדרך הטובה ביותר לזכור שם של אדם כלשהו היא לעשות בו שימוש בשיחה עם האדם הזה. כאשר אתה פונה אליו בשמו במהלך השיחה, השם נקלט במוחך טוב יותר. באופן הזה, תהיה מסוגל לקשר באופן אסוציאטיבי את השם עם הפנים. זה יקל עליך לזכור את שמו של האדם הזה בפעם הבאה שתפגוש בו. אותו הדבר עובד לגבי מספרי טלפון. ככל שתשתמש בזה יותר, כך תזכור את זה טוב יותר.

דרך אפקטיבית נוספת לזכור דברים בקלות היא לקבץ אותם לקבוצה. לדוגמה, בזכירת מספרי טלפון, זה יהיה קל יותר לקבץ שלוש ספרות יחד, ולזכור את הספרות הללו כקבוצה, ואז לזכור עוד שלוש ספרות כקבוצה.