יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

זה מטריד אותי | איך להיפטר מהטרדות בחיים



לכל אדם ישנם דברים שמטרידים אותו. בין אם מדובר בדברים גדולים או דברים קטנים, הרי שהדברים הללו מנקרים במוח, ושוכנים אי שם בתת המודע, גם בשעה שאנו עוסקים בדברים אחרים לחלוטין. האם פעם היית צריך לבצע משהו, ודחית אותו לזמן מאוחר יותר? בזמן שעסקת בפעילות אחרת, הדבר הזה כל הזמן הסתובב שם והטריד אותך שהוא לא פתור. טרדות שונות משפיעות עלינו שלא לטובה ואף משבשות את היכולת שלנו לחשוב היטב, ולהיות במיטבנו. השיטה הבאה שאני אציג כאן מתייחסת לטיפול בטרדות הללו, על מנת לעזור לך להשיג חיים טובים יותר, ולשפר את איכות חייך. לפתור חלק ניכר מהטרדות, ולשחרר אותך להשיג מטרות וחלומות שתמיד רצית להשיג.

השלב הראשון הוא לכתוב את כל הדברים שמטרידים אותך ומפריעים לך בחיים. זה לא משנה עד כמה הדבר הזה נראה פשוט בעיניך, עליך להכניס אותו לרשימה. אם ישנה איזושהי מגירה מבולגנת בבית, שאתה אומר לעצמך מזה זמן מה, אני אסדר אותה, אבל אינך מגיע אף פעם לעשות זאת, כתוב את זה ברשימה. אם ישנו איזשהו רעש מוזר מהאוטו שלך, שזה מטריד אותך, כתוב את זה ברשימה. אם מטריד אותך שאתה בעודף משקל, הוסף את זה לרשימה. אם מטריד אותך מערכות היחסים שלך עם אשתך/ חברתך/ בני משפחתך, הוסף את זה כסעיף ברשימה. אולי זה יישמע לך מוזר, אבל ככל שתכתוב יותר ותמצא יותר טרדות שכאלה, הרי שהתהליך יהיה מוצלח יותר. כתוב הכול, אני מכיר אנשים שסיימו עם רשימה של יותר ממאה שורות.

לאחר שסיימת לכתוב, שים את זה בצד, ליום אחד, וחזור אל זה למחרת. למחרת היום, התבונן ברשימה, אלה הם הדברים שמפריעים לך בחיים, ועכשיו אתה יודע בדיוק מה הם. אתה יודע מה מפריע לך להיות מאושר יותר, מצליח יותר, ומוצלח יותר. אתה יודע מה מפריע לך להשיג את מטרותיך בחיים, מכיוון שאלה הם דברים שמזמזמים כל הזמן ברקע, לרוב באופן לא מודע, אבל הם שם בין אם נרצה ובין אם לאו. זה שלב חשוב, מכיוון שזה שלב של מודעות וערות למצב.

השלב הבא הוא לקחת כל טרדה וטרדה, ולרשום אותה ככותרת, מתחת לכותרת לכתוב את כל הדברים שניתן לעשות כדי לפתור את הטרדה הזאת. אם למשל כתוב בכותרת, המגירה לא מסודרת. אז כתוב, לרוקן את המגירה, לנקות אותה, לזרוק מה שמיותר, ולסדר הכול מחדש במגירה. בדוגמה הזאת זה די קל. אבל אם ישנה טרדה מורכבת  יותר כמו למשל – אני לבד בלי בת זוג. כתוב את כל הדברים שניתן לעשות כדי לקדם אותך אל האפשרות שתהיה לך בת זוג. למשל כתוב, להירשם לשני אתרי היכרויות חדשים. לרכוש סט בגדים חדשים ואופנתיים, להסתפר, לצלם תמונות עדכניות. ליזום בכל יום פנייה אחת לבחורה באתר היכרויות. לחפש מועמדות בפייסבוק. תעבור כל על כל הכותרות, וכתוב מה ניתן לעשות בנידון כדי לפתור את הטרדה, או לפחות לקדם אותה בעוד צעד אחד לקראת פתרון רצוי.

השלב הבא הוא שלב הביצוע, ושמתי לב שהרבה מאוד אנשים חוששים ממנו, ופורשים בשלב הזה. אני רוצה להזכיר לך שפורשים לעולם לא מצליחים, ומצליחים לעולם לא פורשים. עליך להמשיך בתהליך, אחרת מה הטעם בכל זה? בחר בטרדה פשוטה וקלה לפתרון ותתחיל איתה. לאחר שהשלמת אותה ופתרת אותה, סמן וי גדול לידה. עבור אל הכותרת הבאה, על פי רמת הקושי, מהקל אל הכבד. כאשר אתה תחווה שחרור מעוד דבר שמטריד ועוד דבר שמטריד, אתה תתחיל להרגיש שכאילו הורידו לך עוד אבן מהלב, אתה תרגיש טוב עם זה, ותהיה מלא במוטיבציה לעבור אל הדבר הבא.