יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

טכניקת צפרדע הבוקר – טכניקה של ווינרים



כיצד אתה מנהל את המשימות הקשות אבל הנחוצות? כאן תילמד מדוע אתה צריך לבלוע את הצפרדע וכיצד לעשות זאת. אנשים מצליחים בולעים את הצפרדע, לפני שהם עושים כל דבר אחר. למעשה, אנשים מצליחים בסוף כל יום מאתרים את הצפרדע שהם יאכלו דבר ראשון בבוקר!


לבלוע את הצפרדע החיה על הבוקר, זוהי מטאפורה ל "לעשות את המשימה הכי פחות נעימה אבל החשובה, ראשונה." זוהי עובדה ידועה שרוב האנשים נוטים לדחות את מה שחשוב אבל מאוד לא נעים. למרבה הצער ההרגל הזה מוביל לכישלון במקום להצלחה. בחר תחום בחייך שהוא מאוד חשוב לך. זה יכול להיות כל דבר: עסקים, משפחה, כסף וכ''ו.... עכשיו, תחשוב על כל הפעילויות שקשורות לתחום הזה, ובעיקר כל המשימות שאתה מעדיף לא לעשות. אם ישנה משימה ספציפית שהיית יכול להעביר אותה למישהו אחר שיבצע אותה באופן מושלם, איזו משימה זאת היתה? – כתוב את התשובה.


עכשיו, מה שכתבת או ציינת בתור המשימה הכי פחות נעימה שהיית מעוניין להעביר לביצוע של מישהו אחר, זוהי הצפרדע החיה שלך. אם תבלע את הצפרדע בשעתיים הראשונות של הבוקר, הרי שכל דבר אחר אחרי זה ייראה לך קל ופשוט. אתה מבין, אם יש לך צפרדע לבלוע, אז מוטב לבלוע אותה מייד, מאשר לבהות בה ולהסתכל עליה במהלך היום כולו. אם לא תבלע את הצפרדע עכשיו, זה ינדנד לך במוח עד שתעשה את זה. משימות לא גמורות (שאתה יודע שאתה חייב לסיים) הופכות לקרקע פורייה ללחץ. גרוע מזה, אתה יכול לבצע 10 משימות אחרות, אבל מכיוון שלא השלמת את המשימה הזאת, בסוף היום, תרגיש עייף, וחסר מוטיבציה כאילו שלא עשית כלום היום.


תחשוב על זה. אם אתה מבצע מייד את המשימה הלא נעימה, דבר ראשון בבוקר, אז בשעה 10:00 אתה כבר יכול להרגיש נפלא, אתה יכול להרגיש משוחרר וקליל. מכיוון שהדבר הגרוע ביותר כבר מאחוריך. זה אומר שתחווה עונג גדול יותר בעבודתך, תהיה לך יותר אנרגיה ותרגיש יותר מוטיבציה. תדפיס לך ציור של צפרדע ותדביק אותה בסביבת העבודה שלך, זה יזכיר לך....


בכל לילה תכין לך רשימה של "דברים לעשות". ולמחרת, ביום העבודה שלך, עבוד על המשימות על פי סדר חשיבותן.
שאל את עצמך: מה אני צריך לעשות? אילו צעדים מעשיים אני צריך לנקוט כדי להשיג את המטרה ולהגיע למצב האידיאלי בו אני משתוקק להיות? ואז תישאל את עצמך, מה אני צריך להתחיל לעשות כבר היום, כדי לעזור לי להשיג את מה שאני רוצה, ולהתקדם לעבר המטרות.? כאן נכנסות הפעולות הספציפיות. הפעילויות הללו הופכות להרגלים החדשים שאתה רוצה לפתח. הפעולות הללו יקדמו אותך לעבר המטרות. תה מסמן לך מסלול איך להגיע מהיכן שאתה היום, עד להשגת המטרה , לאורך כל הדרך.


לרוב האנשים יש טווח הנאה צר מאוד. אם המשימה מסתיימת בדיוק בדרך שהם ציפו, אז הם שמחים. אם לא, אז הם לא שמחים. הסוד הוא למקד את האנרגיה שלך על האלמנטים של המשימה שאתה יכול באופן אישי להשפיע עליהם, ולהשאיר את השאר "לכוח אשר יהיה" מצא את ההנאה שלך ואושרך האולטימטיבי בתהליך, ואז תשחרר ותאפשר ליקום להפתיע אותך, על התוצאה הסופית. אם אתה עושה את זה באופן אקטיבי, אז אתה יוצר את ההצלחה שלך.
ותמיד מעורב בתחום הזה שמביא לך את ההנאה הגדולה ביותר – תהליך העבודה!
 תשחרר את עצמך מהתוצאה הסופית הספציפית, ותחפש אושר בעצם היצירה, בעצם העשייה. כאשר תעשה זאת, אתה רכשת לעצמך חוכמה גדולה. באותו הזמן אתה תחווה סיפוק ותחושת השגיות "דרך" הפרויקט ולא בסוף המשימה.