יום חמישי, 8 באפריל 2010

לא ייאמן עד כמה יש לדבר הזה השפעה על הצלחתך



כתב עיתון נשלח למפעל לייצור וסיתות אבנים וראיין שלושה אנשים שונים שעושים בדיוק את אותה העבודה – שוברים את הסלעים לאבנים קטנות יותר. כולם נשאלו עד כמה הם אוהבים את עבודתם, הראשון ענה "אני באמת שונא את זה. אני בקושי מרוויח כסף כדי לשרוד. אני עושה את אותו דבר טפשי שוב ושוב. הגב שלי כואב, אני מזדקן, ואני לא רואה שום הגיון במה שאני עושה.”



השני הגיב לשאלה ואמר "זה לא רע, יש לי בית נחמד ומכונית נחמדה. אני אוהב את המשפחה שלי, אבל אני לא מסופק ממה שאני עושה. השלישי ענה "אני אוהב את עבודתי. אני מאוד נרגש ומעריך כל יום שאני יכול להיות כאן. אני חושב שעבודתי היא נפלאה כי האבנים הללו שאני דופק בפטיש יהיו חלק מבניינים נפלאים שאנשים יגורו בהם. יש אבנים שיבנו מהם כנסיות ובתי כנסת קדושים. אני מרגיש שמח בכל רגע.

תזכור – כל האנשים הללו עושים את אותה העבודה בדיוק. זוהי רק הגישה שלהם שעושה מהם אדם שונה לגמרי . לא רק שהאנשים הללו הם שונים, כל אחד מהם ישפיע על אדם אחר סביבו על ידי הגישה שלו.
זה העיקרון הבסיסי של חיפוש אחר החצי המלא, או החצי הריק של הכוס. זאת נקודת המבט שלך על החיים שקובעת את הגישה שלך. אם אתה חושב שהכול צריך להינתן לך בחינם, אז תהיה לך אכזבה גדולה. אתה תבזבז הרבה זמן בלהיות עצבני וכועס מכיוון שבקרוב תגלה שכלום לא בא אליך בחינם. להתמקד במי שאתה ובמה שיש לך, ישנה את הגישה שלך, ויעשה אותך צנוע יותר. תבין מה יש לך בחיים. צא לטבע ותכיר ביופיים של החיים. תקטוף פרח, תתבונן בו, ותרגיש את החן שבו.