יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

שיפור הזיכרון

מדוע עליך לשפר את הזיכרון שלך?
הזיכרון הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לנו, זהו נכס אינטלקטואלי בעבור כל אחד מאיתנו. אנחנו עושים בו שימוש בכל יום ויום מחיינו, אבל אנחנו מתייחסים לזה כדבר מובן מאליו. לא הרבה אנשים נותנים דעתם על חשיבות התפקוד של הזיכרון בחייהם. אבל זה לא צריך להיות כך. עלינו לדאוג לשמור על זיכרון חזק ובריא, מכיוון שזה חיוני להישרדותנו. לכן, זה חשוב שתעשה משהו בנידון כדי לשפר את הזיכרון שלך. הנה כמה סיבות מדוע כדאי לטרוח, ומדוע שווה לעשות את המאמץ:
שיפור הזיכרון

סך הזיכרונות בחייך, מגדירים מי אתה ומה אתה. נסה למחוק למישהו את כל הזיכרונות שלו, ואת כל חוויות העבר שלו, ותראה שלא יהיה לו מושג מי הוא. אלה הן החוויות שהיו לנו בעבר, שיקבעו מה נהיה בעתיד. ללא זיכרון העבר, נגלה שזה קשה מאוד ללכת קדימה לקראת העתיד. נצטרך להתחיל לבנות  מערכות יחסים מחדש, ונרגיש כמו ילד קטן שעדיין לא מבין ממש מי הוא.

הזיכרון הוא השתקפות של התהליכים המנטליים שלנו. להיות בעל זיכרון מצוין, מעיד על אדם בעל מוח חריף. לכן, כאשר אתה עושה מאמץ לשפר את הזיכרון שלך, אתה גם משפר את הדרך בה אתה חושב. ולזה אתה לא צריך הרבה סיבות.

קרה לך ששכחת משהו?
זה מתחיל בדברים קטנים, שוכחים תאריכי יום הולדת של חברים ובני משפחה קרובים. אחר כך, כבר שוכחים מה שם המסעדה האהובה עליך, והיכן היא בכלל נמצאת. המפתחות נשכחים בתוך הבית, או בתוך הרכב. כולנו סובלים מרגעים של שכחה, אבל לעתים הדברים מחמירים.

אף על פי שלא כולנו בורכנו בזיכרון צילומי, עלינו לעשות את המאמצים הנחוצים כדי לשפר את הזיכרון שלנו, ולהביא אותו לידי מקסימום. לפחות, כדי שנשכח קצת פחות. עם השנים יותר ויותר נוירונים במוח מתים.

סגנון חיים בריא טומן בחובו הרבה מאוד יתרונות וזה כולל שיפור זיכרון. זה היבט חשוב מאוד מכיוון שאם לא תנקוט בצעדים הנחוצים כדי להזין את מוחך במאכלים הטובים עבורו, אתה עלול לסיים בהפרעות של שכחה. הזיכרון שלך מגלם את היכולת של המוח שלך לקודד אינפורמציה, לאכסן את המידע ולשלוף אותו בזמן הנכון.

יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי לסייע למוח לתפקד במלוא הפוטנציאל שלו. אחת הדרכים האפקטיביות לשפר את הזיכרון היא באמצעות אכילה נכונה. ניתן להשיג את זה על ידי הימנעות ממזון ושתייה לא בריאים. כמו למשל, שתייה מופרזת של אלכוהול, עישון, ונטילה מרובה של גלולות.  עליך ליטול שליטה לגבי החולשות הללו, למתן אותם, ולזמער אותם ככל האפשר. תרגול, ואימון אף הם  מסייעים לספק למוחך אספקת חמצן. זה ישפר את הביצועים ויגרום לך לזכור דברים בקלות רבה יותר. זה חשוב לנוח מספיק, ולישון. אחת השאלות שעולות כל הזמן היא כמה שעות מומלץ לישון. המלצות המומחים בעניין זה הוא שעליך לישון בין 7 ל 7.5 שעות ביממה. אדם עייף מתקשה לחשוב באופן בהיר וצלול, ואף חש חלש ומותש. במצב זה הוא מתקשה לקבל החלטות חכמות וטובות.

יש תרגילים שאתה יכול לבצע כדי לשפר את התפקוד של המוח. ישנם משחקי זיכרון, ישנם תשבצים, תשחצים וחידונים. המוח הוא כמו שריר, ככל שתפעיל אותו יותר, כך הוא יתחזק. לפתור תשבצים זוהי פעילות המשלבת הנאה ותועלת. אנשים שעוסקים בזה מתחזקים את מוחם במצב טוב לאורך שנים ארוכות. האם אתה קורא ספרים? אם זה משהו שעד כה נמנעת ממנו, מומלץ מאוד, שתקדיש חצי שעה ביום לקריאת ספר. אם אתה טוען שאין לך זמן לזה, אז אני רוצה להראות לך אין תוך כמה שניות אני מפנה לך חצי שעה. תרשה לי לשאול אותך, כמה זמן ביום אתה צופה בטלוויזיה? אני מניח שלפחות שעה אחת, או אפילו יותר. אם תקצץ בשעות הצפייה בטלוויזיה, יישאר לך זמן בעבור קריאה. קריאה היא פעולה אקטיבית יותר מאשר צפייה בטלוויזיה, ומועילה למוח בהרבה יותר מאשר טלוויזיה.

האם אתה מבצע פעילות ספורטיבית כלשהי? אם אתה כבר משחק כדורסל או טניס, אתה על המסלול הנכון. אם לא, מומלץ שלפחות תצא להליכה ברגל. חצי שעה, שלוש עד ארבע פעמים בשבוע, יעשו את העבודה. אתה גם צריך ללמוד לשלוט ברגשותיך, בעיקר בלחץ ומתח. כאשר המוח עסוק בבעיות וטרדות, קשה לו להיות יצירתי ולפעול במלוא עוצמתו. דיכאון גורם לקשיים בזיכרון, וכך גם חוסר יציבות רגשי.