יום שישי, 5 באוקטובר 2012

הסוד הגדול של המיליונרים

ישנו שיר מתקופת שנות השמונים שהמוטו שלו הוא -  מוטב להיות בעל לב בודד מאשר בעל לב שבור. אף על פי שבתור ילד או נער מתבגר ניתן באופן מסוים להתחבר למשפט הזה, הרי שזוהי דוגמה מצוינת לגישה שלא כדאי לך לאמץ. בשיר הזה האמן אומר שמוטב היה לו בכלל לא  להיכנס לכל העניין הרומנטי, ולהישאר בעל לב בודד, מאשר עכשיו, שהוא אהב אותה והיא זנחה אותו, וכעת הוא בעל לב שבור. הבעיה בגישה הזאת היא שזוהי גישה שמטיפה לא לעשות, ולא לפעול. ובמילים אחרות לא לחיות את החיים במלואם.

חשוב לדעת שגם הצלחות וגם כשלונות הם חלק מהחיים. האנשים המצליחים ביותר -  אלה שעשו כסף במאסות -  יספרו לך שהם טעו פעמים רבות, נכשלו פעמים רבות, והתרסקו פעמים רבות. במהלך הקריירה שלהם הם הפסידו הרבה מאוד כסף, אבל דבר אחד משותף לכולם, הם ליקקו את הפצעים, התאוששו במהירות והמשיכו הלאה. זהו אחד הסודות הגדולים של המיליונרים. זה לא שהם לא טועים, זה לא שהם לא נכשלים. 
הסוד של המיליונרים
בוא ניקח דוגמה מהחיים -  בחור שמחפש בת זוג. הוא יוצא להמון פגישות וחווה דחיות. הוא נפגש עם נשים ובחורות, ואלה שמוצאות חן בעיניו, לא מגלות מספיק עניין כדי שהקשר ימשיך מעבר לפגישה הראשונה. עד שלבסוף הוא מוצא מישהי שנראית לו וגם הוא נראה לה, אחרי תקופה של חודש ימים היא מודיעה לו שהיא החליטה להיפרד. כבר נמאס לו, נמאס לו מהדחיות מההשפלה ומהבדידות. מה יכול לקרות בשלב הזה? הבחור הזה בהחלט יכול להגיע למסקנה שנושא עמו המשפט שצטטנו בהתחלה – מוטב להיות בעל לב בודד, מאשר בעל לב שבור. הוא מתחיל לומר לעצמו, טוב אני בודד, אבל לפחות אני לא סופג דחיות עלבונות השפלה. האם הבחור הזה בגישה הזאת ישיג בחורה? האם אי  פעם תהיה לו חברה? ובכן, ברור שאם הוא יאמץ את הגישה הזאת, הוא לעולם לא יימצא מישהי.

אז מהי הגישה הנכונה? הגישה הנכונה במקרה זה, ואף במקרים של הצלחה פיננסית ועשיית כסף, היא להמשיך לעשות. ללמוד מהנסיון, לשפר דברים, ולהמשיך הלאה. אסור לתת לכשלונות לרפות את ידנו. למעשה צריך להתבונן בכשלונות ולנסות ללמוד מהם משהו. אולי אותו בחור נפגש עם בחורות שאינן מתאימות לו, אולי הוא חיפש אותן באתר היכרויות מסוים, וכדאי לנסות שיטות אחרות להכיר?

אנשים עשירים הם אנשים בעלי אמונות חיוביות לגבי עצמם, בהחלט אין להם אמונות מגבילות. ואחד הדברים שעליך לעשות הוא לשנות את האמונות המגבילות שיש לך. אלה הן אמונות אשר השתרשו מאז היית ילד, ומובילות אותך להרגלים רעים. ברגע שתשנה את החשיבה, ותאתגר את האמונות הללו, אתה תגלה שאנשים סביבך יאמרו לך שהשתנית לטובה.