יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

לזכור היטב

האם זה לא יהיה מגניב לזכור את כל השמות של האנשים שאנו פוגשים או לדקלם מהזיכרון את כל הספרים שקראנו אי פעם ?אבל לא כל האנשים התברכו בזיכרון צילומי שמסוגל לקלוט כמות אדירה של נתונים. מה שמרבית האנשים יכולים לעשות הוא לזכור עד 50 אחוז מהפרטים בספרים שיש להם לקרוא ולהיזכר עד 10 שמות של 50 אנשים שהם פוגשים. אבל היי זה לא אומר שאנחנו צריכים לוותר על הרצון לשפר את הזיכרון שלנו.
לזכור היטב
למרות שאנחנו לא ממש יכולים להפוך את  הזיכרון שלנו חזק כמו של אחד עם זיכרון צילומי, עדיין נוכל לפחות לשפר את התהליכים, כדי שנוכל לזכור יותר שמות  ממה שאנחנו בדרך כלל זוכרים. זה נכון במיוחד כשאנחנו מתבגרים. זוהי אגב גם  הסיבה מדוע רוב הסבים שלנו והסבתות שלנו שוכחים הרבה דברים.

אני רוצה להציג בפניך עוד כמה דברים שאתה יכול לעשות כבר היום כדי לשמור על זיכרון תקין לאורך שנים ארוכות וטובות. קרא את הדברים בעיון, ולמד אותם.

התפתחות המוח מתחילה בגיל צעיר מאוד  0-3 שנים.  בזמן הזה, המוח שלך גדל בקצב מהיר ביותר. התחייב לשיפור. עכשיו אתה כבר יודע שעליך לתרגל את המוח שלך באמצעות שינון, פתירת תשבצים, ומשחקי זיכרון.  אתה גם יודע שאתה צריך לשנות את הדרך שבה אתה חי, את המזונות שאותם אתה צורך והמשקאות שאותם אתה שותה. שינוי אורח החיים שלך דורש ממך משמעת עצמית. אתה לא תהיה מסוגל לעשות את זה אם לא תתחייב בלב שלם לבצע את המשימה.

לתרגל
עשה שימוש במוח שלך. בין אם זה משהו פשוט כמו קריאת ספר או משחק שחמט, הרי שזה יסייע לנוירונים להישאר פעילים. אנשים שעושים שימוש פעיל במוחם באמצעות פתירת תשבצים ופעילויות מנטליות אחרות מונעים את "האבק והחלודה", וכך מונעים מחלות אכזריות כמו אלצהיימר.

תפעיל את הדימיון - אחת מהטכניקות הנפוצות לשפר את הזיכרון היא לדמיין מילים ודברים. אתה מבין, המוח רואה את הנתונים בתמונות. זה יהיה הרבה יותר קל לאחסן ולשלוף מידע אם הוא נראה באופן ויזואלי כתמונה אחת, מאשר לזכור אותו כמספרים או מילים. לדוגמה, אם אתה מנסה לזכור רשימת מכולת, או רשימת מצרכים לקנייה בסופרמרקט, אתה לא משנן את המילים עצמן, אלא משנן את התמונות של הדברים שאתה צריך לקנות. באופן זה, כאשר אתה מגיע אל הסופרמרקט, אתה תזכור לקנות את המוצרים הללו. כך גם בתהליך אתה משפר את היכולות של הזיכרון שלך.