יום רביעי, 2 בינואר 2019

נוסחת העושר 2021

שגשוג כלכלי מבוסס על שפע ובטחון ולא על מחסור ופחד.
שגשוג כלכלי מבוסס על אמונה ויציבות מנטאלית.


1. אין משאבים מתכלים 


הנוסחא לעושר


לעולם אין מחסור במשאבים. אם משאב מסוים מדלדל, תמיד יימצא במקומו משאב חלופי. 
המוח האנושי תמיד המציא ותמיד ימציא משאב חדש במקום משאב שהולך ומתדלדל.


2. כמות המשאבים נקבעת על ידי הטכנולוגיה בה אנו משתמשים  

אם בעבר נסעו במכונית בליטר אחד, 10 ק''מ, הרי  שהיום ניתן לנסוע בליטר דלק אחד, 20 ק''מ ויותר. הכפלנו את כמות הקילומטרים שאנו יכולים לנסוע באותה כמות של ליטר דלק. כך שזה לא רק כמות המשאבים, זה לא רק כמה מאגרי הנפט עומדים לרשותנו, אלא צמצום הצריכה - הייעול עושה את ההבדל. העושר שלך או של המדינה שלך מכפיל לך את המשאבים שעומדים לרשותך.


לקחת שליטה על הטכנולוגיה - זה  יעשיר אותך.
הנוסחה היא להחליף משאבים אנושיים במשאבים טכנולוגיים.



ב 1985 ייצרו תקליטי ויניל, תוך 5 שנים התחילו לייצר דיסקים. מי שנשאר בתפיסה שהוא ממשיך לייצר תקליטי ויניל, נאלץ לסגור את העסק וללכת הביתה. הטכנולוגיה יוצרת המון הזדמנויות להקטין את הוצאות ההפצה של המוצר.


אתר Amazon.com- משווק לך כגולש, מוצרים לפי התחום בו אתה מתעניין. הוא מלמד אותך מה כדאי לך לרכוש - זה נקרא חינוך צרכנים.

והנה נוסחת העושר המתמטית:

T/P=Wealth


T חלקי P = עושר.

T= טכנולוגיה
P = משאבים פיזיים


מה הנוסחה הזאת אומרת? הנוסחה הזאת אומרת שככל שתרתום יותר את הטכנולוגיה לטובתך, וככל שתשתמש בפחות משאבים פיזיים (כוח אדם / אנשים), כך תגדיל את העושר שלך. הנוסחא הזאת מראה שכדי להרוויח יותר אנו צריכים להשתמש יותר בטכנולוגיה T, ופחות במשאבים פיזיים P.


ככל שתתקשר מהר יותר עם האנשים בעולמך (משפחה, חברים, חברים לעבודה וכ''ו...), כך מהר יותר תוכל להתקדם בטכנולוגיה. האינטרנט פתח עולם חדש של שיתוף מידע ושל אפשרויות חדשות לרכוש כל מוצר שאנו רוצים שיהיה לנו.


3. ללמוד במהירות - קריטי להצלחתך ב 2021


ללמוד בספיד

ההתקדמות של הטכנולוגיה נקבעת על פי הספיד שבו אנו מחליפים מידע עם קהילה של אנשים אינדיווידואליים. אנשים שמצליחים בעבודתם הם אנשים שלומדים דברים חדשים במהירות. אתה צריך לשפר את היכולות שלך ללמוד. ללמוד דברים חדשים הרבה יותר מהר.


4. הטכנולוגיה קובעת באופן אולטימטיבי את האיכות והמחיר 


 ב 1976 מכשיר וידיאו עלה בארה''ב 1,000$ האם היה ביקוש למוצר? ביקוש מועט ביותר, רק העשירים הרשו לעצמם לרכוש מכשיר וידיאו. בשנות האלפיים ניתן לרכוש מכשיר וידיאו ב 60$. 

ההתפתחות הטכנולוגית אפשרה לייצר מכשיר וידיאו זול בהרבה, כך שכמעט כל אזרח יכול לרכוש מכשיר. כך גם לגבי מכשירים ניידים. הטכנולוגיה גורמת לכך שהמוצר יהיה זמין ונגיש עבור רוב האוכלוסייה. במקום שיהיו רק עבור קבוצה קטנה של עשירים ובעלי ממון. כך שכולם יכולים ליהנות מהמוצר ולא רק העשירים ביותר.


5. איך אפשר להשיג יותר טכנולוגיה


עושר הוא תוצאה של טכנולוגיה ומשאבים פיזיים. בעבר קריירה ממוצעת נמשכה 40 שנה, כיום קריירה ממוצעת נמשכת כ- 7 שנים. משרות חדשות נוצרות כאשר הטכנולוגיה מתפתחת ומאפשרת לאנשים לבצע עבודה חדשה המעשירה את חיי החברה. כך הכלכלה עובדת.


בעבר השינויים והחידושים הטכנולוגיים התרחשו על פני עשורים שלמים, כיום השינויים קורים במהירות הבזק. בכל כמה חודשים הטכנולוגיה משתנה. 

אין גבול להתייעלות וליכולת לייצר - אין גבול לשיטות לשיפור ולייעול שהמוח האנושי יכול להמציא. 
אין גבול למוצרים והשירותים החדשים שהמוח האנושי יכול להמציא.


האם אתה שואף לייעול ושיפור במה שאתה עושה? העושר הכולל של החברה נקבע על פי כמה אנשים סוחרים בערך, יוצרים יותר מוצרים בפחות עבודה. האם אתה לומד דברים חדשים מהר ככל שאתה יכול? האם הטכנולוגיה עוזרת לך להוזיל מחירים למוצרים? לעשות את העבודה קלה יותר, מהירה יותר, ופשוטה יותר?


מדוע עדיף להפסיק לטפס בסולם ולפרוש לפני שתפוטר?


אתה צריך לשאוף לבנות עסק משלך. חברות מחפשות שירותים מגורם חיצוני, אאוטסורסינג זה פותח לך דלת להיות ספק ולהקים עסק מהבית. המוטיבציה שלך להצליח היא הדבר החשוב ביותר. 

כאשר אתה הופך לעשיר ומצליח - אתה גורם לאנשים אחרים לחייך. כאשר אתה מרוויח כסף, זהו כסף שאתה מרוויח כתוצאה מכך שאתה יוצר ערך עבור אנשים אחרים. כסף יכול לעשות דברים טובים. אנו חיים בעולם פיננסי, ומשתנה.

כסף הוא כלי להביא אותך למטרות בחיים.  

ולסיום עצה:
לעולם אל תלווה כסף כדי לחיות חים בסטייל גבוה יותר.