יום ראשון, 15 ביולי 2012

מאומללות לאושר


כבר מזמן חלף הגל של ספר הסוד, אבל אני רוצה לומר לך שמחשבות חיוביות וחשיבה פוזיטיבית בהחלט הפכו את החיים שלי מאומללים למאושרים ומוצלחים. זה באמת הכל מתחיל באופן בו אתה חושב. שאל את עצמך, האם מרבית הזמן אתה נמרץ ונלהב, או שאתה רציני מדי וכבוי? מרבית האנשים הם כאלה, וכאשר אנו רואים מישהו מלא באנרגיות, אנו נדהמים מהמרץ שהוא מקרין. אבל האדם הזה לא קוסם, הוא עושה משהו שגם אתה יכול לעשות, משהו שבעצם כל אחד מאיתנו יכול לעשות. כל אחד יכול להופיע מלא חיוניות, כריזמה וקסם אישי. אז מדוע איננו עושים זאת? שאלה טובה.
מרבית האנשים מעדיפים לשקוע בבעיות של החיים, אם יש משהו קטן שמטריד אותם, אז הדבר הקטן הזה מקלקל להם את כל היום ואת כל תפיסת החיים שלהם. הם אינם רואים את הדברים הטובים שסובבים אותם, הם כל כולם שקועים באותו עניין פעוט וחסר משמעות. אבל כאשר הם מעניקים לו משמעות, אז זה הופך להיות מרכז חייהם. אני אתן לך דוגמה קטנה. אדם שרוצה להינשא בקרוב, כל הזמן חושב על זה שאין לו מספיק כסף לרכוש דירה. מה לעשות דירות בימנו אינן זולות. הוא כל כך שקוע בזה, שהוא בטוח שהחיים התאכזרו אליו. הוא מתבונן באנשים אחרים שיש להם דירות ומקנא בכל אחד ואחד מהם, למעשה הוא כל כך מקנא בהם, שהוא כבר מתחיל לרחוש להם טינה, ואפילו שנאה. הוא כל היום שקוע במחשבה המבאסת הזאת שאין לו.
אין לי כסף לרכוש דירה
כאשר הוא מגיע לעבודה וחבריו מברכים אותו בבוקר טוב, הוא בקושי מניד ראש, וממלמל, בוקר. כאשר לקוחות מתקשרים לקבל ממנו שירות הוא משיב להם בקול נכאים חרישי, הוא מרגיש כאילו שהחיים רימו אותו. זוהי דוגמה פשוטה מתחום אחד של החיים, אבל היא מתאימה להרבה מאוד אנשים. למעשה היא מתאימה ליותר מדי אנשים. האם נסעת פעם בשעות הבוקר באוטובוס, כאשר אנשים נוסעים למקום עבודתם? האם שמת לב לארשת פניהם של מרבית האנשים. פעם היה נדמה לי לפי המבטים הרציניים וחמורי הסבר שהאנשים הללו לא הולכים אל העבודה, אלא מובלים אל בית סוהר. לשליליות יש תכונה לא טובה היא מתפשטת מהר מאוד. אנשים מתבוננים זה בזה וכל אחד מתחרה מי יעשה את הפרצוף הכי מפחיד והכי חמור סבר. איך אתה חושב שהאנשים הללו מגיעים לעבודה, האם הם מלאי אנרגיות ומרץ להתחיל יום עבודה חדש? ממש לא. וזה עוד רק בהתחלה. אתה צריך לראות אותם אחרי ארבע או חמש שעות. אתה צריך לראות איך הם נראים אחרי 8 או 9 שעות! ריבונו של עולם!
אתה מבין זה הכול עניין של הרגלים. מה שאתה עושה רוב הזמן, בסופו של דבר הופך להרגל, ואנשים עובדים לפי הרגלים. עד שלבסוף ההרגל שלך הוא להציג פנים חמוצות וחמורות סבר. וזאת במקום להאיר פנים, לחייך לשמוח, לשחרר את עצמך לחופשי. הצד המנטלי שלנו בא לידי ביטוי בצד הפיזיולוגי, ודי בקלות ניתן ולראות מה מצבו הנפשי של האדם לפי הבעות פניו.
מצד שני אם אתה מקנה לעצמך הרגלים, לברך בקול רם בברכת בוקר טוב את חבריך ובני משפחתך, אם כאשר שואלים אותך מה שלומך, אתה משיב במרץ, מצוין, מעולה, הרי שאתה בונה לעצמך הרגלים חיוביים וטובים. שים לב שיש אנשים שכאשר שואלים אותם מה שלומך, הם משיבים משהו כמו, סוחבים, או אומרים בסדר. אתה רוצה שיהיה בסדר? האם אתה מסתפק בבסדר, או שאתה מעוניין ששלומך יהיה מעולה, יוצא מן הכלל. אם כך תגיד את זה. שים לב שזה הכול מתחיל באיך אתה משיב לשאלה הפשוטה הזאת ששואלים אותך מדי יום ביומו.
עליך לעודד מחשבות חיוביות ולגרש מחשבות שליליות. אבל איך תדע מתי זה שלילי? יש דרך קלה לזהות את זה כאשר אתה במצב רוח טוב זה סימן שאתה במסלול של מחשבות חיוביות, כאשר אתה במצב רוח רע, כנראה שתפסו אותך מחשבות שליליות, ועליך לעשות את המאמץ לשנות את דפוס המחשבה לחיובי. לסלק את הטרדות והמחשבות השליליות, ולהתחיל לחשוב על טוב. אם אינך יודע ממה להתחיל לחשוב על טוב, עשה תרגיל של הכרת תודה. תאמר תודה על כל הדברים הטובים שיש לך בחיים. החל מסמארטפון ועד לאהובתך.