יום חמישי, 3 ביוני 2010

אתה תהיה נדהם עד כמה הפקטור הזה משפיע על הצלחתך




האם אתה שמח על הצלחתם של חבריך, האם אתה שמח כאשר מישהו אחר מצליח? האם אתה מסוגל לפרגן לאחרים על הישגיהם, בשעה שאתה עצמך טרם השגת את יעדיך. אם אתה רוצה באמת להצליח, אז כדאי שתעשה זאת.

זוהי הגישה שלי לנושא:
כאשר לאחרים יש יותר, לי יש יותר, כי הגענו ממקור אחד. אני מאחל לו כל טוב, מכיוון שכשאני עושה זאת, אני מאחל זאת לעצמי. אני שמח על ההצלחה שלו, כי אני שמח על ההצלחה שלי גם כן. הדוגמא שלו, יכולה להראות לי איך אני יכול לעשות כסף גם כן, איך אני יכול להצליח יותר גם כן. אם הוא הצליח – גם אני יכול. תודה על הדוגמא שזה אפשרי להצליח יותר ולהרוויח יותר. אתה תמיד תהיה שמח ונהנה לשמוע שמשהו טוב קרה למישהו אחר.


תמיד תשאף שלאלה סביבך יהיה שפע ככל האפשר. אתה יודע שאם אתה עוזר לאחרים בהצלחתם, אז זה רק עניין של זמן עד שאתה תצליח גם כן. תהיה שמח בהצלחה של אחרים, שמחה אמיתית. ההצלחה שלהם משפיעה עליך. מתי העסק שלך יותר מצליח, כאשר אתה עושה כסף לאנשים, או כאשר אתה עושה אותם עניים? – זה המעט שאתה יכול לעשות – להיות שמח על ההצלחה של אחרים.


זוהי שגיאה להאמין שמישהו צריך להפסיד משהו, כדי שאתה תרוויח משהו. יש שפע אהבה, שפע כסף, שפע משאבים ושפע כול טוב ביקום שמספיק לכול ויותר. אף אחד לא צריך לוותר על ההצלחה שלו, כדי שתשיג את שלך. סיטואציה רעה לא קיימת – רק התגובות הרעות שלנו למגוון נסיבות וארועים. הבעיה מתחילה כאשר אתה משווה את עצמך לאחרים. תגובות כמו, למה הוא? למה לא אני? מה לא מגיע לי גם?....אם רגש לא נעים (רגש שלילי) כמו כעס, פוקד אותך, אין לך בעיה חיצונית עם מישהו אחר, יש לך אתגר בינך לבין עצמך! זה מראה לך תחום שבו אתה צריך להשתנות. זכור! הסיטואציה היא שהוציאה אותך משיווי משקל, ולא האדם הספציפי שנראה לך מקושר לסיטואציה.


שים לב לדוגמא הבאה:
שבע בבוקר, אתה מתעורר, מתחיל לחשוב על המשימות שממתינות לך. אתה חושב, אוף אני צריך לדבר עם הבוס שלי על המקרה הלא נעים שקרה אתמול, אח''כ יש לי פגישה עם לקוח לא מרוצה שתובע את כספו בחזרה, אני צריך עוד לקחת את הילדים לחוגים, ואני אפילו לא יודע אם אגיע בזמן, כי יש לי ערב כזה עמוס בעבודה. שים לב, השעה עכשיו שתי דקות לשבע בבוקר, וכבר הספקת להיות במצב רוח רע. אבל, למעשה לא קרה בעצם שום דבר רע, שאמור לגרום לרגשות שליליים. במיוחד לגבי יום שטרם התחיל...ייתכן שהשמש זורחת בבהירות ומזג האוויר יפה ונעים, ואשתך הביאה לך ארוחת בוקר למיטה, אבל כל זה לא מעניין אותך. אתה בקושי שם לב לזה, ולא מעריך את זה, בגלל מצב הרוח הלא טוב.


האירוע היחידי שקרה הוא זה שקרה בדמיון שלך, במוחך. אבל תראה מה קרה, אתה כבר החלטת שלא יהיה לך יום מוצלח. אתה כבר מגיב ליום "הרע" שלך על ידי כך שאתה נכנס למצב רוח רע, והיום עוד לא התחיל. זה לא האירוע עצמו שגרם למצב הזה (כלום עוד לא קרה) זוהי התגובה שלך לאירוע שדמיינת, זה הכול בא ממך, ויכולת לעשות את זה אחרת לגמרי.